به گزارش همشهری آنلاین، سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در هر بحرانی یکی از حوزههایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند در حوزه حمایتهای اجتماعی و روانی است، تاکید کرد: طبیعتا در شرایط فعلی کشور، هر جا که مورد نیاز باشد، بهزیستی این خدمات را به مردم ارائه خواهد کرد.
وی افزود: این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در چارچوب برنامههای مدونی که وجود دارد، با هماهنگی کمیته مدیریت بحران، در موارد ضروری تیم اورژانس اجتماعی ـ متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسان ـ با خودرو اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محلهایی که حادثه ایجاد شود حضور مییابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه میکنند.
حسینی اضافه کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم است و میتوانند سؤالات و مشاورههای لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاورههای فردی، خانوادگی و گروهی و همچنین مداخلات روانی - اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است.
وی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور با بهرهگیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحرانها، برنامههای ویژهای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی - اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. تیمهای محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیبدیده آموزشهای لازم را دیدهاند و همواره در حال بهروزرسانی دانش و مهارتهای خود هستند.