همشهری آنلاین: این بازیگر بهتازگی در پادکستی درباره دورهای صحبت کرده که فینچر عشق او به سینما را دوباره زنده کرد، زمانی که بیش از همیشه به آن نیاز داشت.
پیت گفت که در تابستان ۱۹۹۴ و پس از یکسری شکستهای گیشه در فیلمهای پرهزینه اوایل دهه ۹۰، مشغول بازنگری در زندگی خود بود. تا آن زمان، او در آثاری مانند «علاقه»، «دنیای خوب» و «افسانه های پاییزی» بازی کرده بود (فیلم موفق «مصاحبه با خونآشام» تا نوامبر ۱۹۹۴ اکران نشد). پیت از آن زمان بهعنوان «بیمارترین دوره زندگیاش» یاد کرد و گفت که در حال فکر کردن به ترک کامل هالیوود بود. او گفت: «صبح بیدار میشدم، دودی میگرفتم، چهار تا کوکاکولا با یخ میخوردم، بدون غذا. تمام آن تابستان محاکمه او.جی. سیمپسون را تماشا میکردم و مدام از خودم میپرسیدم: 'بعدش چی؟ حالا چی کار کنم؟'»
اما زمانی که فیلمنامه «هفت» به دستش رسید، دوباره انگیزه بازیگری در او زنده شد. پیت گفت: «دوست عزیزم و مدیر برنامههام ــ که الان مثل خواهرمه ــ سینتیا، فیلمنامه رو برام فرستاد و گفت: ‘باید اینو بخونی.’ من هفت صفحه اول رو خوندم، بهش زنگ زدم و گفتم: ‘شوخی میکنی؟ پلیس پیرِ کلیشهای که میخواد بازنشسته بشه، پلیس جوونی که دنبال جامهای فوتبال دبیرستانشه؟’ اون گفت: ‘فقط تمومش کن.’ بعد با فینچر ملاقات کردم و دیدم اونجوری که درباره فیلم حرف میزنه، هیچکس دیگهای تا حالا حرف نزده بود. دوباره اون شوق بهم برگشت. پیدا کردن اون چیز... همون چیزی بود که دوباره بهم انرژی داد که دنبال این مسیر برم.»
پیت در نهایت نقش اصلی «هفت» را پذیرفت و بعدها بار دیگر با فینچر در فیلمهای ماندگار «باشگاه مشتزنی» و «مورد عجیب بنجامین باتن» همکاری کرد.
طبق گزارشها، آنها بار دیگر در فیلم فرعی «روزی روزگاری در هالیوود» نیز با هم همکاری خواهند داشت؛ اثری درباره شخصیت بدلکار خیالی کلیف بوث که پیت در فیلم تارانتینو ایفا کرده بود. این دنباله غیررسمی را کوئنتین تارانتینو نوشته و قرار است توسط نتفلیکس منتشر شود.