به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد جلیلی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف تنها یک راهکار فنی نیست بلکه یک فرهنگ اجتماعی و زیرساخت مدیریتی است که نیاز به آموزش، مشارکت و ابزار دقیق دارد، افزود: فرهنگسازی در بستر مجازی و ویژه همه مشترکین، ارزیابی و اصلاح روشنایی واحدهای تجاری، فرهنگسازی گسترده در مدارس، کنترلپذیر کردن لوازم اندازهگیری و تعامل با اصناف و واحدهای صنعتی پرمصرف از مهمترین کلیات این اقدامات بوده است.
وی با اشاره به طرح تهاتر انرژی با ایجاد نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع برای استان یزد با درصد بالای مصرف انرژی در بخش صنعتی را اقدامی مؤثر در جبران ناترازی بیان کرد و گفت: استان یزد به لحاظ انرژی خورشیدی در جایگاه بسیار خوبی است و سرمایهگذاران زیادی برای توسعه سامانههای خورشیدی در استان داوطلب شدهاند.
این مسئول طرح جمعآوری روشناییهای نامتعارف واحدهای تجاری در سطح استان با برگزاری مانورهای ضربتی و در کنار آن کنترلپذیر کردن لوازم اندازه گیری را اقدامی برای کاهش مصارف نامتعارف بخش تجاری بیان کرد.
جلیلی در پایان کاهش حداقل ۲۰ درصد از مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به سال گذشته بخش اداری و همکاری خوب سازمانها در شرایط ناترازی را متذکر شد.