پس از استعفا رسمی «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس در روز چهارشنبه، این پلتفرم با کاهش استفاده روزانه و افزایش رقابت از سوی شبکههای اجتماعی دیگر روبهرو شده است. براساس دادههای جدید شرکت Sensor Tower، تعداد کاربران فعال روزانه ایکس در سهماهه دوم سال 2025 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد کاهش یافته است.
طبق دادههای ارائه شده، هرچند تعداد کاربران روزانه ایکس هنوز 65 درصد بیشتر از تردز (Threads) متعلق به متا و 10 برابر بیشتر از بلواسکای (Bluesky) است، اما این برتری تضمین شده نیست. طبق آمار، اپلیکیشن تردز در ماه ژوئن 2025 توانسته به 115.1 میلیون کاربر فعال روزانه روی موبایل برسد که رشد سالانه 127.8 درصدی آن را نشان میدهد.
در همین بازه زمانی، تعداد کاربران فعال روزانه ایکس با کاهش 15.2 درصدی به 132 میلیون رسیده است.
همچنین، طبق دادههای Sensor Tower، کاربران ایکس در سهماهه دوم 2025 بهطور میانگین روزانه 31 دقیقه در این پلتفرم بودهاند؛ درحالیکه این عدد برای Threads فقط 8 دقیقه بوده است. علاوهبراین، 48 درصد از کاربران ماهانه X در این بازه بهصورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده کردهاند و برای Threads این موضوع 33 درصد بوده است.
بااینحال، رشد سریع Threads نمیتواند نادیده گرفته شود. طبق آمار Sensor Tower، کاربران فعال روزانه این اپلیکیشن در سطح جهانی نسبت به سال گذشته 160 درصد افزایش یافته که بخشی از آن به اضافهشدن قابلیتهای جدید و یکپارچگی با اپلیکیشنهایی مانند اینستاگرام و فیسبوک مربوط میشود.
متا درحالحاضر تمرکز ویژهای روی توسعه زیرساخت تبلیغاتی برای تردز دارد. در ماه آوریل، متا تبلیغات این شبکه اجتماعی را برای تبلیغدهندگان جهانی باز کرد و یک ماه بعد، آزمایش تبلیغات ویدیویی را آغاز کرد.
در سوی دیگر، ایکس تحت مدیریت یاکارینو توانست وضعیت تبلیغاتی خود را بهبود دهد، هرچند این مسیر با چالشهایی همراه بوده است. دادههای Sensor Tower نشان میدهند که در سال 2025 بخشهای رسانه و سرگرمی، خرید و بازی به ترتیب 25، 22 و 7 درصد از هزینه تبلیغات در X را به خود اختصاص دادهاند.