به گزارش همشهری آنلاین، این نشست که در محل سالن کنفرانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش ۸ ماهه برای راه اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت خبر داد.
انوشیروانی محسنی بندپی گفت: بعد از ۷، ۸ ماه کار تیمی به اتفاق وزارت بهداشت، اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، وزارت میراث فرهنگی و تمامی کسانی که در حوزه گردشگری سلامت صاحب نظر هستند، سامانه جامع گردشگری سلامت راه اندازی شد. خوشبختانه در همین رابطه با راهاندازی سامانه جامع گردشگری سلامت به توافق و جمع بندی رسیدیم.
او عنوان کرد: در نشست های متعددی که با این دستگاه ها داشتیم، یکی از بحث ها این بود که کشورهایی که در زمینه گردشگری سلامت صاحب تجربه هستند و در عرضه قابلیت های خودشان نیز موفق هم بودند، توانستند در برندینگ و بازاریابی فعالیت کنند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ادامه داد: برای رشد گردشگری پزشکی و تندرستی در کشور و حفظ مزیت رقابت نسبی با دیگر کشورها حتما به یک نقشه راه جامع در این حوزه نیاز داریم. برای گردشگری سلامت باید یک استراتژی مشخص کنیم و این استراتژی تقویت یک نهاد حکمرانی و تعهد جمعی در معرفی یک برند و عرضه کیفیت خدمات درمانی است.
محسنی بندپی تاکید کرد: وجود پزشکان حاذق و توانمند، برخورداری از بیمارستانهای مجهز و فعالیت افراد با تجربه در حوزه جذب گردشگر سلامت در کنار مقرون به صرفه بودن خدمت پزشکی باعث شده تا ایران به نقطه کانونی گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود. در حقیقت جذب گردشگر سلامت می تواند به ترسیم چهره واقعی ایران در کشورهای مختلف کمک کند.
او یادآور شد: ایجاد برند ملی گردشگری سلامت یک تعهد مشترک است و با یک هم افزایی و وفاق و تعهد جمعی می توانیم در پایان برنامه هفتم شاهد افزایش درآمدهای ایران در حوزه گردشگری سلامت باشیم.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: برنامه هفتم درآمد ۶ میلیارد یورویی را هدف قرار داده است. رسیدن به درآمد ۶ میلیارد یورویی که هدف ما مندرج در برنامه هفتم پیشرفت است، می تواند نیز محقق شود و حتی می توانیم بیشتر نیز محقق شود، چرا که ظرفیت های بالایی در این خصوص داریم.
محسنیبندپی در ادامه صحبتهای خود عنوان کرد: خوشبختانه یکی از موضوعاتی که دنبال می کنیم استقرار رایزن گردشگری است. رایزن گردشگری نقش مهمی در توسعه گردشگری و جذب گردشگران خواهد داشت و فردی که مسئولیت رایزنی گردشگری را برعهده بگیرد می تواند ظرفیت های گردشگری سلامت ایران را معرفی و گردشگران سلامت را به کشور جذب کند.
محسنیبندپی اضافه کرد: کلیدیترین موضوع در حوزه گردشگری امنیت است. خوشبختانه ایران در طول سال های گذشته از امنیت بالایی برخوردار بوده اما متاسفانه تصویر اشتباهی از امنیت و احساس امنیت در ایران به دنیا مخابره می شود. ما باید با این موضوع مقابله کنیم. تقویت جایگاه گردشگری در حکمرانی کشور و افزایش تبلیغات جهانی با موضوع جاذبه های گردشگری ایران می تواند به جذب بیشتر گردشگر کمک کند.
در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره معرفی برند ملی گردشگری سلامت با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و سیدسجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت رونمایی شد.