اینستاگرام درحال بررسی ایده عرضه یک اپلیکیشن اختصاصی برای تلویزیونهای هوشمند است. این تصمیم بخشی از برنامه بزرگتر این شرکت برای عرضه محتواهای ویدیویی این پلتفرم به گروه گستردهتری از مخاطبان است. اینستاگرام با این اپلیکیشن میتواند به رقیب جدیتری برای یوتوب تبدیل شود.
«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، اخیراً در کنفرانس Bloomberg Screentime در لس آنجلس اعلام کرد که این شرکت درحال بررسی ایده اپ مخصوص تلویزیون است، اما هنوز چیزی قطعی نشده است. او توضیح داد: «اگر رفتار [و شیوه] مصرف بهسمت تلویزیون برود، ما هم باید به تلویزیون برویم.»
موسری در ادامه گفت: «میخواهیم متوجه شویم که چگونه میتوانیم مطمئن باشیم در تمامی دستگاههای مرتبط بهشکلی مناسب حضور داریم.» او تأکید کرد که این شرکت باید سالها قبل وضعیت عرضه اپ تلویزیون را بررسی میکرد. موسری گفت شکل افقی ویدیوهای فعلی در اینستاگرام میتواند در تلویزیونها نیز کار کند.
بااینحال، او یادآور شد که علاقهمند به تهیه مجوز پخش رویدادهای ورزشی یا دیگر محتواهای اختصاصی از هالیوود نیست.
اینستاگرام که یکی از زیرمجموعههای متاست، اکنون 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این اپلیکیشن در سالهای اخیر از پلتفرمی برای اشتراکگذاری عکس به سکویی برای میزبانی از ویدیو تبدیل شده است. این شرکت همچنین درحال کار روی تغییراتی است که بخش Reels و DM را در اپ خود در مرکز توجه قرار میدهد.
محتواهای ویدیویی در قالب ریلها، یکی از جنبههای اصلی تمرکز اینستاگرام در رقابت با تیکتاک بوده است. نسخه آیپد این اپلیکیشن نیز بهطور خودکار کاربر را وارد فید ریلها میکند.
اینستاگرام در ماههای اخیر تلاش زیادی کرده است تا از آینده نامطمئن تیکتاک در ایالات متحده سود ببرد. این شرکت حتی اپلیکیشن ویرایش ویدیوی خودش موسوم به Edits را عرضه کرد تا آن را بهعنوان جایگزینی برای CapCut محصول بایتدنس، مالک تیکتاک، معرفی کند.
حالا باید دید در آینده رقابت اینستاگرام، تیکتاک و یوتوب چه سرانجامی خواهد داشت.