اسلک درحال تبدیل Slackbot به یک دستیار هوش مصنوعی است

دیجیاتو دوشنبه 21 مهر 1404 - 20:02
نسخه جدید Slackbot قابلیت برنامه‌ریزی و جستجوی پیشرفته دارد. The post اسلک درحال تبدیل Slackbot به یک دستیار هوش مصنوعی است appeared first on دیجیاتو.

اسلک درحال آزمایش نسخه‌ای ارتقایافته از Slackbot است که آن را به یک دستیار هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

طبق گزارش‌ها، Slackbot درحال‌حاضر بیشتر نقش ابزاری برای یادآوری و ارسال اعلان‌ها دارد، اما با این به‌روزرسانی می‌تواند برنامه‌های اختصاصی متناسب با فضای کاری شما طراحی کند، پیام‌ها را مرور کند، اطلاعات را از کانال‌های مختلف گرد آورد و عملکردهای پیشرفته‌تری ارائه دهد.

تبدیل Slackbot به دستیار هوش مصنوعی

«راب سیمن»، مدیر ارشد محصول اسلک در Salesforce، می‌گوید:

«Slackbot درحال‌حاضر عملکردی نسبتاً ابتدایی دارد، اما ما آن را از پایه بازسازی کرده‌ایم تا به یک دستیار شخصی هوش مصنوعی برای کاربران تبدیل شود.»

در نسخه آزمایشی، Slackbot به‌صورت یک آیکون کنار نوار جستجوی بالای فضای کاری ظاهر خواهد شد. با کلیک روی آن، پنلی شبیه پیام‌های دایرکت در سمت راست صفحه باز می‌شود که می‌توانید درخواست‌هایی مانند «اولویت‌های امروز من چیست؟» یا «آخرین به‌روزرسانی‌های پروژه را پیدا کن» را وارد کنید. Slackbot جدید از مکالمات، فایل‌ها و فضای کاری شما استفاده می‌کند تا کمک‌های شخصی‌سازی‌شده ارائه دهد.

تبدیل Slackbot به دستیار هوش مصنوعی

در یک دمو، اسلک نشان داد که Slackbot جدید می‌تواند به‌صورت خودکار وظایف پیچیده و چندمرحله‌ای از جمله ترکیب اطلاعات کانال‌های مختلف برای برنامه‌ریزی عرضه یک محصول را انجام دهد و هم‌زمان طراحی و اجرای کمپین‌های رسانه‌ای با حفظ هویت و لحن برند را مدیریت کند.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌ها، امکان جستجو در فضای کاری با زبان محاوره است. یعنی اگر به‌دنبال یک سند هستید ولی کلیدواژه دقیق آن را به‌خاطر نمی‌آورید، می‌توانید از Slackbot بخواهید: «سندی را که Jay در آخرین جلسه به اشتراک گذاشت پیدا کن.» همچنین Slackbot می‌تواند با Microsoft Outlook و Google Calendar هماهنگی جلسات را انجام دهد و آن‌ها را زمان‌بندی کند.

این ویژگی‌ها به دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی اسلک اضافه می‌شوند که پیش‌تر شامل خلاصه‌سازی مکالمات و کانال‌ها و تعریف اصطلاحات تخصصی شرکت‌ها می‌شد. سیمن درباره آینده این امکانات می‌گوید:

«ما به‌طور مستمر این ابزارهای کوچک را در بخش‌هایی که بیشترین کاربرد را دارند اضافه می‌کنیم تا کاربران بتوانند کارهای خود را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند.»

قابلیت‌های فعلی Slackbot، مانند پیام‌های خودکار و عملکردهای سفارشی، همچنان در دسترس خواهند بود.

شرکت‌ها این امکان را دارند که از Slackbot مجهز به هوش مصنوعی استفاده نکنند، اما کاربران حقیقی در فضای کاری نمی‌توانند این ویژگی‌ها را غیرفعال کنند. این سرویس به‌طور کامل در فضای خصوصی ابری Amazon Web Services اجرا می‌شود، به‌طوری که هیچ داده‌ای از محیط امن خارج نمی‌شود و برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نسخه ارتقایافته Slackbot هم‌اکنون برای 70 هزار کارمند Salesforce در دسترس است و اسلک درحال آزمایش آن با دیگر مشتریان است. این شرکت قصد دارد این قابلیت را تا پایان سال میلادی برای همه کاربران ارائه دهد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.