در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟

شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 12:15
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص عملکرد ورزش استان در سال ۱۴۰۲ به سوالات ایسنا پاسخ داد.

 علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور در دفتر ایسنا، درباره عمده فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ حوزه ورزش استان، اظهار کرد: در مجموع حدود ۲۷۰ ورزشکار سازمان یافته دارای کارت بیمه ورزشی در استان داریم که حدود ۱۵۵ هزار نفر از این تعداد را آقایان و حدود ۱۱۵ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. ۵۳ هیأت فعال استانی و ۷۶۵ هیأت فعال شهرستانی داریم، همچنین در سال گذشته ۱۱ مجمع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی برگزار شده است؛ البته از آنچه باید بسیار عقب هستیم، و حدود ۲۰ هیأت به سرپرستی اداره می‌شود که برای ورزش استان خوب نیست.

وی درباره دعوت ورزشکاران استانی به تیم‌های ملی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ۸۰ نفر از آقایان و ۷۱ نفر از بانوان استان در رشته‌های مختلف ورزشی به تیم‌های ملی دعوت شدند و تعداد ورزشکارانی که پس از دعوت، به عضویت تیم ملی درآمدند ۳۵ نفر از آقایان و ۵۲ نفر از بانوان هستند. همچنین از میان ‌مربیان عضو تیم ملی، ۴ نفر آقا و ۳ نفر خانم، داورهای اعزامی به مسابقات بین‌المللی ۲ نفر آقا و ۴ نفر خانم  و مربیان و سرپرستان اعزامی به مسابقات بین‌المللی ۸ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.

تاج فیروز ادامه داد: در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، ۵۴ مسابقه در بخش آقایان و ۲۴ مسابقه در بخش بانوان به میزبانی خراسان رضوی در سال گذشته برگزار شده است. همچنین ۶۲ اعزام به مسابقات لیگ قهرمانی کشور در قسمت آقایان، ۱۲۰ نفر خانم‌ها و ۱۳ نفر آقایان و ۲۴ نفر بانوان به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند. علاوه بر آن در اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ۲ میزبانی در بخش آقایان و یک میزبانی در بخش بانوان را داشتیم و ۱۴۰ مسابقه استانی در بخش آقایان و ۶۳ مسابقه در بخش بانوان در سال گذشته برگزار کردیم.

وی درباره مدال‌های کسب شده استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مسابقات کشوری ۲۲ مدال را آقایان و ۱۱۶ مدال را بانوان و در مسابقات بین‌المللی ۲۱ مدال در بخش آقایان و ۳۵ مدال در بخش بانوان کسب شده است.

تقدیر از مدال‌آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

تاج فیروز با اشاره به برگزاری رویداد بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی سال گذشته گفت: خراسان رضوی در بخش پارا آسیای بسیار موفق بود و خانم‌ها بسیار موفق‌تر از آقایان بودند. شاخص آن خانم صفایی شطرنج‌باز است که به تنهایی با کسب دو مدال طلا، جدول مسابقات پارا آسیایی را به هم ریخت و رتبه ایران را از سوم به دوم تغییر داد. شاید اقداماتی چون حضور مسئولان ورزش استان و تقدیر از ورزشکاران در اردوی ورزشکاران پارا آسیایی در افزایش روحیه و نشاط ورزشکاران بی‌تأثیر نبوده باشد.

وی به تقدیر اداره کل ورزش و جوانان از ورزشکاران مدال‌آور در این مسابقات اشاره و بیان کرد: به نفرات اول مسابقات، مبلغ ۷۰ میلیون تومان و به کسانی که مدال نقره دریافت کردند، ۵۰ میلیون تومان و برای برندگان مدال برنز مبلغ ۳۰ میلیون تومان هدیه تقدیم شد. همچنین از سوی دفتر مقام معظم رهبری هدایایی برای مدال‌آوران در نظر گرفته شد و در آنجا نیز خانم صفایی بالاترین هدیه (تعداد ۵ سکه بهار آزادی) را در میان مدال‌آوران از ایشان دریافت کردند. همچنین در ۲۰ اردیبهشت‌ماه مراسم تجلیلی از مدال‌آوران ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.