زائران عتبات اعتراض‌ به خدمات کاروان را اینجا ثبت کنند+لینک

خبرگزاری فارس دوشنبه 20 آذر 1402 - 11:51

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اتاق‌های کثیف، غذاهای بی‌کیفیت و البته سرد و همچنین تغییر محل اسکان نسبت به آنچه قبل از سفر اعلام شده، تنها بخشی از مشکلاتی است که زائران عتبات را در سال‌های اخیر پس از تغییر شیوه اجرای آن ناراضی کرده است.

سازمان حج و زیارت برای رسیدگی به شکایت‌های زائران در زمینه خدمات از اسکان و تغذیه تا حتی شیوه برخورد مسؤولان کاروان، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد تا بتواند مشکلات را به حداقل برساند. در این سامانه زائران می‌توانند مشکلات خود را ثبت و پس از مدتی آن را بررسی کنند.

مسؤولان سازمان حج و زیارت در سال‌های اخیر از کاهش اعتراض زائران نسبت به نحوه خدمات‌رسانی به زائران خبر دادند. این در حالی است که برخی از زائران پس از بازگشت از زیارت در پی نحوه ثبت شکایت بودند، اما با توجه به نداشتن اطلاع از شیوه آن، منصرف شده و برخی از آنها دیگر سفر با کاروان‌های رسمی را برای تشرف به عتبات انتخاب نکردند.

زائران برای ثبت شکایت از شیوه خدمات سفرهای رسمی عتبات می‌توانند به سامانه رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و مستندات خود را نسبت به مشکلات در سفر عتبات ثبت کنند. در پایان شماره رهگیری در اختیار زائر قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند وضعیت اعتراض خود را بررسی کند.

این اعتراض را فقط کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت می‌توانند ثبت کنند و اعزام‌های خارج از چارچوب این سازمان، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

شیوه نوین اعزام زائران به عتبات در کنار افزایش رقابت برای بهبود کیفیت، در برخی استان‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است و برخی از زائران از اجاره هتل‌های دور از حرم و کیفیت نامناسب تغذیه گلایه دارند.

پایان پیام/

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.