به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در بررسی روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر وضعیت قطعه 10 این پروژه را مورد بازدید قرار داد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 90 میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر مصوب شده است اظهار داشت: از این میزان اعتبار 55 میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و 35 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقهای مصوب شده است.
وی با بیان اینکه انتظار میرود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت کامل پرداخت شود گفت:با توجه به عنایت دولت نسبت به پروژه راه آهن بوشهر - شیراز با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت، اعتبارات سال گذشته این پروژه جذب شد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه این پروژه در مرحله حفاری تونلها و احداث پلها قرار دارد تصریح کرد: سختترین قطعه راه آهن بوشهر - شیراز قطعه 10 آن است که دارای 18 درصد عملیات خاکبرداری، 2500 متر حفاری تونل و 3 کیلومتر پل سازی است.
گراوند از افزایش طول راه آهن بوشهر - شیراز خبر داد و بیان کرد: مصوبه قبلی شورای اقتصاد طول راه آهن بوشهر شیراز 250 کیلومتر تعیین شده بود که با پیگیریهای انجام شده در دولت به 450 کیلومتر افزایش یافت.
وی، راه آهن بوشهر - شیراز را یکی از پروژههای حیاتی و مهم در استان بوشهر دانست و افزود: با وجود مشکلات و محدودیتهای مالی با پیگیریهای صورت گرفته روند این پروژه در دولت تدبیر و امید متوقف نشد که در این راستا از تعامل نمایندگان سابق استان بوشهر در مجلس قدردانی میشود.
استاندار بوشهر پیشرفت فیزیکی قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر - شیراز را 21.5 درصد دانست و گفت: مردم باید بدانند پروژه راه آهن بوشهر- شیراز در سختترین شرایط مالی کشور فعال است.
گراوند افزود: سال گذشته با وجود سختترین و بیسابقهترین تحریمها در 40 سال گذشته اما تمامی اعتبار مصوب آن جذب و پرداخت شد و اکنون پروژه راه آهن بوشهر - شیراز فعال است.
انتهای پیام/190/ی