چارگون ری‌برند کرد؛ هویت جدید، هوش مصنوعی و پلتفرم Open API

دیجیاتو دوشنبه 05 آبان 1404 - 15:49
مدیران چارگون در رویداد «تغییر» از تغییرات آینده گفتند The post چارگون ری‌برند کرد؛ هویت جدید، هوش مصنوعی و پلتفرم Open API appeared first on دیجیاتو.

شرکت نرم‌افزاری «چارگون» طی رویدادی ری‌برند کرد و هویت بصری جدید خود را به نمایش گذاشت. مدیران چارگون در این رویداد در مورد تغییراتی که پیش روی مدل کسب‌وکار این شرکت است سخن گفتند. بر این اساس چارگون قصد دارد یک پلتفرم Open API ایجاد کند و تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، لوگوی جدید چارگون که در رویداد «تغییر» از آن رونمایی شد، بر پایه چهار دایره با اندازه‌های مختلف است که هر کدام نماینده یک دسته از مشتریان این شرکت هستند: سازمان‌های کوچک، متوسط، بزرگ و نوپا.

«آرین اوهانیان»، مشاور برندینگ و برندپرداز چارگون، در مورد این لوگو گفت: «دو سال پیش، زمانی که احساس کردیم شرکت با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول است، احساس کردیم نیاز به ری‌برندینگ داریم.»

او در مورد لوگوی جدید چارگون توضیح داد: «لوگوی جدید که از چهار دایره با اندازه‌های مختلف در یک قالب مربعی تشکیل شده، مفاهیم متعددی را در خود جای داده است: از چهار نقطه در تایپوگرافی فارسی و چهار شکل دایره‌ای در نوشتار انگلیسی کلمه «چارگون» گرفته تا اشاره به چهار طیف مشتریان این شرکت (سازمان‌های کوچک، متوسط، بزرگ و نوپا). دایره به عنوان کامل‌ترین شکل هندسی، نمادی از یکپارچگی و جامعیتی است که چارگون در اکوسیستم جدید خود به دنبال آن است.»

از B2B به سمت H2H

«شاهین طبری»، رئیس هیئت مدیره چارگون، در این رویداد به ۲۷ سال پیش، زمان تاسیس این شرکت اشاره کرد و گفت: «در آن زمان دیتابیس‌های اپلیکیشن محدود بود و به‌اشتراک گذاشته نمی‌شد. در ابتدا این دیوارها را شکستیم و ارتباط بین مجموعه‌ها را برقرار کردیم.»

او در ادامه گفت: «ما مجموعه‌ای از نیروی انسانی هستیم که تلاش می‌کنیم مجموعه‌های دیگر متشکل از نیروی انسانی را توانمند کنیم. این یک ارتباط انسان به انسان (H2H) است، نه صرفا کسب‌وکار به کسب‌وکار B2B.»

رئیس هیئت مدیره چارگون به تغییر استراتژی این شرکت مبتنی بر نیاز مشتری توضیح داد:‌ «زمانی که کلاه مشتری را سرت بگذاری و با کفش‌های او راه بروی، تغییر به‌خصوصی ایجاد می‌شود. ما از جایی شروع کردیم که قابلیت‌های نرم‌افزار را خودمان تعریف می‌کردیم، اما حالا مسیر را از نگاه کاربر طی می‌کنیم. اگر خودمان را جای مشتری بگذاریم و محصولی را در اختیارش بگذاریم که دقیقاً منطبق بر نیازهایش است، دیگر نیاز زیادی به تبلیغ و آموزش نیست، خود مشتری برای استفاده از محصول ترغیب می‌شود.»

«سرور رضایی»، عضو هیئت مدیره چارگون، نیز در این رویداد گفت: «زمانی سازمان‌ها احساس کردند نیاز به ثبت کارکرد کارکنان خود دارند. برای همین نرم‌افزارهای حضور و غیاب و دستگاه‌های حضور و غیاب به‌وجود آمدند و بعد از مدنی نیز قوانین کسب‌وکار روی این دستگاه‌ها پیاده شد. تحولات بعدی اما باعث شد عملکرد کارکنان مهم‌تر از میزان ساعات کاری آنها شود.»

رضایی در ادامه سخنرانی خود گفت: «اکوسیستمی که در حال شکل‌گیری است، به ما کمک می‌کند نوآوری، خلاقیت و خدمات را در کنار سازمان‌های مشتری قرار دهیم. هدف این است که از پشتیبانی صرف عبور کنیم و به سمت موفقیت مشترک حرکت کنیم؛ یعنی استراتژی ما از «هزینه» به «موفقیت» تغییر می‌کند.»

پلتفرم Open API چارگون به شرکت‌های بزرگ و کوچک اجازه خلق ارزش می‌دهد

«فرزاد رحمانی»، مدیرعامل چارگون، تغییر استراتژی‌های کلان چارگون را مربوط به تغییراتی دانست که در رابطه با مفهوم «محصول» در کسب‌وکارها اتفاق افتاده است.

مدیرعامل این شرکت گفت: «وقتی یک کسب‌وکار و مشتری با هم کار می‌کنند، کسب‌وکار آماده ارائه سرویس به نیازهای مشتری است ولی تغییر جایی اتفاق می‌افتد که رویکرد کسب‌وکار از «پشتیبانی مشتری» به «موفقیت مشتری» تبدیل می‌شود. در این صورت است که هر دو طرف برنده می‌شوند و موفقیت کسب‌وکار در گرو موفقیت مشتری است.»

رحمانی در مورد پاسخی که چارگون به این تغییرات می‌دهد توضیح داد: «نسل جدید به دنبال مالکیت نیست، به دنبال دسترسی است. دارایی اصلی ما نیز تجربه این سال‌هاست و پاسخ ما به این تغییرات، ارائه دسترسی به بهترین تجربه ممکن برای کاربر است.»

مدیرعامل چارگون در ادامه گفت: «این درک جدید، به تولد مهم‌ترین زیرساخت فنی چارگون برای آینده منجر شده است، یعنی یک پلتفرم مبتنی بر Open API. این پلتفرم امن به شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک و بزرگ، توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌ها اجازه می‌دهد تا سرویس‌ها و محصولات خود را به اکوسیستم چارگون متصل کرده و ارزشی دوچندان برای مشتریان نهایی خلق کنند.»

هوش مصنوعی انتخاب نیست، اجبار است

تغییرات مبتنی بر هوش مصنوعی در چارگون، یکی از محورهای دیگری بود که در این رویداد به آن پرداخته شد. «شهباز توکلی»، مدیر فنی چارگون، درباره این موضوع گفت: «در گزارش سال ۲۰۲۶ گارتنر اعلام شده که از ۱۰ ترند برتر تکنولوژی در سال آینده، ۶ عدد در حوزه هوش مصنوعی است. در این شرایط سوال این نیست که به سمت هوش مصنوعی برویم یا نه، بلکه سوال این است که دقیقا چه کاری باید انجام بدهیم.»

مدیر فنی چارگون در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «امروز در مورد بزرگترین تغییرات در تمام سال‌های فعالیت چارگون صحبت می‌کنیم. تغییر اصلی امروز در نگرش است. از نقطه تولید محصول به تولید معنا می‌رویم. این بزرگترین تغییری است که می‌تواند اتفاق بیفتد.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.