خبرهای کوتاه روز پنجشنبه یزد

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 09:43
یزد- ایرنا- گشایش نمایشگاه اروند تا هرمز در بافق، پایان برداشت بیش از ۶ هزار تن محصول گوجه سبز از باغات ابرکوه و دستگیری سارقان معابر از جمله خبرهای کوتاه روز پنجشنبه استان یزد است.

گشایش نمایشگاه اروند تا هرمز در بافق

نمایشگاه فرهنگی «اروند تا هرمز» با محوریت بازخوانی حماسه‌های دفاع مقدس درحسینیه امام زاده عبدالله (ع) بافق گشایش یافت.

مسئول نمایشگاه فرهنگی «اروند تا هرمز» هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترسیم مسیر ایثار از جنگ چهل‌روزه و عملیات رمضان تا حفاظت از امنیت تنگه هرمز عنوان کرد.

علی سالم گفت: اگرچه با گذشت زمان نسل‌های ما تغییر یافته‌اند اما جوهره مقاومت در رگ‌های این مردم جاری است و ما از حماسه فتح خرمشهر عبور کرده‌ایم و امروز این ایستادگی در سنگرهای جدیدی تداوم یافته است.

پایان برداشت محصول گوجه سبز از باغات ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: سطح زیر کشت محصول گوجه سبز در باغات شهرستان ۵۰۰ هکتار است که از هر هکتار ۱۰ تا ۱۲ تن محصول برداشت می‌شود.

علی محمد هوشمند افزود: ۳۰۰ هکتار از سطح زیر کشت این محصول در دهستان فراغه و مابقی آن نیز در نقاط دیگر شهرستان است که به دلیل کیفیت بالای آن، بازار خوبی را در سطح کشور داراست و برای بهره برداران نیز صرفه اقتصادی بالایی دارد.

وی گفت: گوجه سبز ابرقوئی ارمغان دستان پرتلاش کشاورزان این خطه کویری استان است که با طعم منحصر به فردی که دارد، زبانزد خاص و عام است.

سارقان معابر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: سارقان معابر امام شمالی، فرخی و خیابان‌های محدوده آزادشهر دستگیر شدند.

سرهنگ اکبر شفیعی افزود: با توجه به سرقت از معابر، ماموران کلانتری‌های یزد در هفته گذشته با کار اطلاعاتی، ۴ سارق را دستگیر کردند.

وی افزود: سارقان به ۲۱ فقره سرقت از معابر پرتردد به ویژه در خیابان امام شمالی، فرخی و خیابان‌های محدوده آزادشهر یزد اعتراف کردند.

نصب دوربین پلاک‌خوان و نظارتی در سه‌راهی تنگ‌چنار مهریز

بخشدار مرکزی مهریز گفت: در راستای افزایش ایمنی راه‌ها، ارتقای نظارت ترافیکی و مدیریت هوشمند عبور و مرور، دوربین‌های پلاک‌خوان و نظارتی در محدوده سه‌راهی تنگ‌چنار نصب شد.

مهدی رفیع گفت:این اقدام با هدف کاهش تصادفات، پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و افزایش امنیت رانندگان و مسافران صورت گرفته است؛ طرحی که می‌تواند نقش مهمی در کنترل ترافیک و پایش رفت‌وآمد خودروها در این محور داشته باشد.

فشار خون بالا در یزد؛ زنگ خطر جدی با شیوع ۳۲ درصدی

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت: ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال استان به پرفشاری خون مبتلا هستند و یزد در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

دکتر علی کامجو افزود: این آمار بالا ضرورت توجه جدی به عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و اصلاح سبک زندگی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.