بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی دهدشت هدیه دولت به مردم کهگیلویه است

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 17:12
یاسوج- ایرنا- فرماندار کهگیلویه با اشاره به فرسودگی تجهیزات بیمارستان دهدشت و افزایش جمعیت تحت پوشش این مرکز درمانی گفت: صدور مجوزه ماده ۲۳ و راه‌اندازی بیمارستان دوم دهدشت ۲۰۰ تختخوابی می‌تواند بخشی از مشکلات درمانی شهرستان و مناطق همجوار را برطرف کند و یک هدیه خوب به مردم از طرف دولت است.

به گزارش ایرنا، سید ایرج کاظمی‌جو روز یکشنبه با اشاره به بازدید معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان کهگیلویه و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان دهدشت از جمله اورژانس و اتاق عمل اظهار داشت : وضعیت ارائه خدمات، تجهیزات و نیازهای این مرکز درمانی را جوابگوی جمعیت تحت پوشش ۲۲۰ هزار نفری سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام و روستاهای اطراف ندانست.

وی بیان کرد: بیمارستان دهدشت به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد اما با توجه به افزایش مراجعات و استفاده مکرر از تجهیزات، امکانات موجود دچار فرسودگی می‌شود و این بیمارستان پاسخگوی حجم جمعیت و نیاز درمانی شهرستان و مناطق اطراف نیست.

وی با اشاره به روندهای قانونی تامین زمین برای احداث بیمارستان جدید افزود: اخذ مجوز ماده ۲۳برای زمین هدیه دولت به مردم است که نیاز است برای تسریع در روند اجرایی این طرح دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان دوم ۲۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی دهدشت مرکز این شهرستان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود با توجه به تاکید معاون وزیر بهداشت در شروع عملیات اجرایی حوزه سلامت استان و شهرستان کهگیلویه با تشکیل کارگروهی آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی را سرعت ببخشند.

وی ادامه داد: این بیمارستان به صورت مشارکتی با همکاری ۵۰درصدی تامین اجتماعی در تامین اعتبارات احداث خواهد شد.

مجوز ماده ۲۳ صادر شده، تامین اعتبار تعیین‌کننده است

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای بیمارستان دوم دهدشت گفت: مجوز ماده ۲۳ صادر شده اما آنچه اهمیت دارد، تامین اعتبار و تعیین تکلیف منابع مالی پروژه است.

سید محمد موحد تصریح کرد: تکمیل این بیمارستان نیازمند هماهنگی و نشست مشترک با حضور استاندار، وزیر بهداشت و دستگاه‌های مرتبط است تا تصمیم نهایی برای تامین اعتبار گرفته شود و مردم منطقه از رهاورد این سفر «خبر خوش» دریافت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های درمانی در مناطق کمتر برخوردار تاکید کرد و افزود: دولت توجه ویژه‌ای به تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق دارد و تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های جدید، دسترسی مردم به خدمات درمانی با کیفیت افزایش یابد.

یدالله رحمانی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین منابع این طرح بیان کرد: در این زمینه مذاکراتی برای مشارکت برخی نهادها از جمله سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد مستضعفان انجام شده و تفاهم‌نامه‌های اولیه نیز در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی، استفاده از ظرفیت مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌تواند روند اجرای پروژه را تسریع کند و زمینه بهره‌برداری سریع‌تر از آن را فراهم آورد.

به گزارش ایرنا، ۱۰ هکتار زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی دهدشت تامین شده است.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با برخورداری از یک بیمارستان، سه مرکز شبانه‌روزی در دیشموک، قلعه‌رئیسی و سوق، ۸۲ خانه بهداشت، ۱۴ پایگاه بهداشتی، ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۹ دستگاه آمبولانس، خدمات خود را به جمعیتی حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار نفر ارائه می‌دهد.

دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه تنها یک بیمارستان با ظرفیت ۲۲۰ تخت دارد که علاوه بر جمعیت شهرستان خدمات رسانی لازم د حوزه های بهداشتی و درمانی را به دیگر شهرستانها از جمله لنده و چرام ارائه می دهد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی دهدشت دارای ۱۷ بخش درمانی است.

بیمارستان امام خمینی دهدشت جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهرستانهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را پوشش می دهد.

بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

این بیمارستان دارای بیش از ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش‌های پاراکلینیکی(سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.