تداوم اجرای واکسیناسیون بیماری شاربن در ماسال

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 09:34
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماسال از تداوم اجرای برنامه واکسیناسیون بیماری شاربن در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۶۳۰ راس دام سبک و سنگین علیه این بیماری واکسینه شده‌اند و اجرای واکسیناسیون، نقش مهمی در جلوگیری از شیوع آن دارد.

اردلان زکیانی امروز چهارشنبه، ۱۳ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: بیماری شاربن یا سیاه‌زخم از جمله بیماری‌های خطرناک و قابل انتقال است که اجرای مستمر برنامه‌های پیشگیرانه، به‌ویژه واکسیناسیون، نقش مهمی در کنترل و جلوگیری از شیوع آن دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۶۳۰ راس دام سبک و سنگین علیه این بیماری در شهرستان ماسال واکسینه شده‌اند، افزود: این عملیات در راستای حفظ سرمایه دامی، ارتقای سطح بهداشت عمومی و صیانت از سلامت جامعه به‌صورت هدفمند در مناطق مختلف روستایی شهرستان در حال انجام است.

رئیس اداره دامپزشکی ماسال ادامه داد: اکیپ‌های دامپزشکی با حضور در دامداری‌ها و واحدهای پرورش دام، ضمن اجرای برنامه مایه‌کوبی، توصیه‌های بهداشتی و آموزشی لازم را نیز به دامداران ارائه می‌کنند تا با رعایت اصول بهداشتی، از بروز این بیماری بیماری جلوگیری شود.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت همکاری دامداران با کارشناسان دامپزشکی تصریح کرد: همراهی بهره‌برداران در اجرای دقیق برنامه‌های واکسیناسیون و گزارش به‌موقع موارد مشکوک، تاثیر بسزایی در موفقیت اقدامات پیشگیرانه دارد.

وی در پایان از دامداران خواست با توجه به اهمیت واکسیناسیون و مخاطرات بیماری شاربن، در زمان مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی، همکاری لازم را به‌عمل آورده و توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.