به گزارش ایرنا، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان سقز، ضمن بازدید از پروژههای عمرانی، شهری و راهسازی، خواستار تلاش دستگاههای مرتبط برای اتمام سریعتر طرحهای زیرساختی این شهرستان شد.
وی ضمن حضور در آیین بهرهبرداری از طرح هادی روستای شمسه، توسعه زیرساختهای روستایی را از نیازهای مهم شهرستان سقز برشمرد و افزایش اعتبارات این بخش را ضروری خواند.
در این آیین، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه سقز نیز با اشاره به پایین بودن شاخص برخورداری روستاهای شهرستان از طرح هادی، افزایش سهم اعتبارات این حوزه را ضروری دانستند.
بر این اساس مقرر شد از محل اعتبارات ماده ۴۲، اعتبارات در اختیار نماینده و تملک دارایی، یک میلیارد تومان برای عمران روستای شمسه اختصاص یابد.
طبق گزارشهای ارائه شده بنیاد مسکن استان در این بازید، میانگین برخورداری از طرح هادی در استان کردستان ۶۱ درصد و در شهرستان سقز ۴۰ درصد است.
معاون عمرانی استاندار در ادامه از پروژه اصلاح، بهسازی، تعریض و روکش آسفالت محدوده ایرانخواه بازدید کرد و با توجه به جایگاه این مسیر به عنوان ورودی شهرستان، تسریع در تکمیل آن را ضروری دانست.
بازدید از پروژههای عمران شهری سقز نیز در برنامه این سفر قرار داشت. حبیبی در جریان بررسی روند آزادسازی و تکمیل بلوار ۴۵ متری شهرک دانشگاه، همراهی شهرداری، تعاونیها، مالکان و دستگاههای خدماترسان را لازمه پیشبرد این پروژه عنوان کرد و از مشارکت شهروندان در مسیرگشایی طرحهای عمرانی به عنوان سرمایهای مؤثر و ارزشنمد برای توسعه شهر یاد کرد.
پروژه اصلاح، بهسازی و تثبیت واریانت محور سقز ـ مریوان نیز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بازدید قرار گرفت؛ محوری که هماکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
در بخش دیگری از این سفر، وضعیت راههای روستایی شهرستان سقز بررسی شد. بر اساس گزارش ارائهشده، ۱۰ کیلومتر راه روستایی برای آسفالت آمادهسازی شده و پیمانکاران در محورهای میرآباد ـ شمسه، دره قبله ـ جعفرخان، گلزار علیا و اینچه مشغول فعالیت هستند.
بازدید از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده گردنه حادثهخیز فیلانتاقی تا دوراهی تکاب نیز از دیگر برنامههای این سفر بود. طبق اعلام پیمانکار، ۷ کیلومتر از این محدوده تا تابستان امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.
در نشست بررسی آخرین وضعیت کریدور بزرگراهی غرب کشور، مجری پروژه از اختصاص ۷.۵ همت اعتبار به این طرح خبر داد؛ رقمی که نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است. همچنین اعلام شد ۶ کیلومتر از مسیر سقز ـ بوکان تا تابستان امسال آماده بهرهبرداری خواهد شد و در صورت تامین اعتبار، امکان تکمیل و تحویل ۹ کیلومتر دیگر از مسیر حادثهخیز نیز وجود دارد.
برگزاری کمیسیون استانی ماده ۵ در سقز از دیگر برنامههای سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بود. در این نشست، ۹ پرونده مرتبط با تغییر کاربری، مولدسازی، افزایش طبقات، تفکیک قطعات و افزایش سطح اشغال از ۶۵ به ۸۵ درصد بررسی شد. این جلسه با حضور نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه سقز، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، شهردار سقز و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد.












