گوجه‌فرنگی و حبوبات در گچساران راهی بازار شدند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 13:31
دوگنبدان-رئیس جهاد کشاورزی گچساران از برداشت گوجه‌فرنگی و محصولات حبوبات در مزارع این شهرستان خبر داد.

لیلا عطازاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۳۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی گچساران به کشت گوجه‌فرنگی، ۳ هکتار به خیار و ۱۰ هکتار به سایر محصولات جالیزی اختصاص یافته است.

وی افزود: در بخش حبوبات نیز ۲ هکتار نخود دیم، ۶.۷ هکتار عدس دیم، ۱۴ هکتار باقلا، ۶.۳ هکتار لوبیا قرمز، ۵ هکتار لوبیا چشم‌بلبلی، ۲۳.۸ هکتار لوبیا چیتی و ۲ هکتار لوبیا سفید کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات صیفی گفت: برداشت گوجه‌فرنگی از نیمه نخست خردادماه آغاز شده و هم‌اکنون کشاورزان در حال برداشت و عرضه این محصول به بازار هستند.

وی ادامه داد: برداشت برخی محصولات از جمله باقلا، خیار، پیاز و کدو نیز از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه انجام شده و بخشی از محصول پیاز حتی زودتر و در نیمه نخست اردیبهشت برداشت شده است.

عطازاده درباره میزان عملکرد تولید محصولات صیفی در شهرستان اضافه کرد: میانگین برداشت گوجه‌فرنگی بین ۶۰ تا ۶۵ تن در هکتار و خیار حدود ۲۵ تن در هکتار است که بیانگر شرایط مناسب تولید و عملکرد مطلوب مزارع گچساران در سال جاری است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.