امضای تفاهم‌نامه راهبردی بین انجمن صنفی کارفرمایی رسانه‌ها و انجمن روابط‌عمومی‌های هرمزگان

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 17:18
بندرعباس - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان و انجمن روابط‌عمومی‌های استان با هدف ایجاد پیوند ساختاری میان جامعه رسانه‌ای و شبکه روابط‌عمومی‌ها به امضا رسید؛ اقدامی که از آن به‌عنوان نقطه عطفی در تعاملات حرفه‌ای این دو بازوی اصلی نظام ارتباطی یاد می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان، این تفاهم‌نامه با حضور محمد نعمتی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان و مجتبی احمدی طیفکانی رییس انجمن روابط‌عمومی‌های استان در هفت ماده و ۲ نسخه رسمی امضا شد.

بر اساس مفاد آن، ۲ انجمن متعهد می‌شوند در حوزه‌های آموزشی، مهارتی، حرفه‌ای و همچنین توانمندسازی اقتصادی فعالان رسانه و روابط‌عمومی همکاری مشترک داشته باشند.

در چارچوب این همکاری، طراحی و اجرای دوره‌های تخصصی، نشست‌های مشترک، تبادل تجربیات حرفه‌ای، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی و ایجاد سازوکارهای حمایتی برای ارتقای زیرساخت اقتصادی رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها پیش‌بینی شده است.

انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان با بیش از ۴۵ عضو فعال و ۱۲ سال سابقه فعالیت صنفی، از تشکل‌های تأثیرگذار رسانه‌ای در جنوب کشور به شمار می‌رود و امضای این تفاهم‌نامه را می‌توان گامی عملی در مسیر هم‌افزایی حرفه‌ای در استان دانست.

رئییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان در این مراسم با تشریح پیشینه فعالیت این تشکل گفت: انجمن از ۱۲ سال پیش با هدف تقویت جایگاه رسانه و حفظ کرامت و منزلت اجتماعی مدیران رسانه فعالیت خود را آغاز کرده و امروز ۴۵ مدیر رسانه و مطبوعات در این تشکل عضویت دارند.

محمد نعمتی، افزود: در دور جدید فعالیت انجمن نیز برنامه‌های مدونی برای ارتقای جایگاه رسانه در استان تدوین شده است که امیدواریم با اجرایی شدن آن‌ها شاهد رشد و تعالی رسانه‌ها و مطبوعات هرمزگان باشیم.

وی تصریح کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه یکی از برنامه‌های راهبردی ما در همین مسیر است.

تفاهم‌نامه راهبردی بین انجمن صنفی کارفرمایی رسانه‌ها وانجمن روابط‌عمومی‌های هرمزگان امضاشد

رئیس انجمن روابط‌عمومی‌های هرمزگان نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت تقویت پیوندهای حرفه‌ای میان رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها گفت: برخلاف عرف معمول که روابط‌عمومی‌ها برای همکاری پیشقدم می‌شوند، این‌بار این تشکل رسانه‌ای استان پیشگام شد و به دیدار ما آمد؛ حرکتی ارزشمند که آن را به فال نیک می‌گیریم.

مجتبی احمدی طیفکانی افزود: هر دستی که از سر خیر برای ارتقا و توسعه هرمزگان به سمت ما دراز شود با گرمی می‌فشاریم.

وی ادامه داد: انجمن روابط‌عمومی‌های استان با تمام ظرفیت، حتی با بهره‌گیری از توانمندی روابط‌عمومی صبا فولاد، در اجرای کامل این تفاهم‌نامه پیشگام خواهد بود.

احمدی طیفکانی ابراز امیدواری کرد که این اقدام به الگویی برای دیگر بخش‌ها تبدیل شود و رقابت سالم و همکاری حرفه‌ای میان مجموعه‌های مختلف، موجب رشد کیفیت ارتباطات و فعالیت‌های رسانه‌ای در استان شود.

رئیس انجمن روابط‌عمومی‌های هرمزگان اعلام کرد: از ایده‌های نو و خلاقانه در این مسیر استقبال می‌کنیم.

وی به خلأ نیروی متخصص رسانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: باوجود حضور صنایع بزرگ در هرمزگان، خبرنگاران متخصص در حوزه اقتصاد هنوز به اندازه نیاز وجود ندارند و به همین دلیل، یکی از اولویت‌های جدی این همکاری، تربیت خبرنگاران حرفه‌ای در حوزه اقتصاد خواهد بود.

این تفاهم‌نامه، آغاز فصلی نو در تعاملات رسانه‌ای هرمزگان به شمار می‌رود؛ فصلی که انتظار می‌رود به تقویت سرمایه انسانی، افزایش استانداردهای حرفه‌ای و ارتقای سطح ارتباطات سازمانی در سطح استان منجر شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.