قطر در نشست ژنو حضور می‌یابد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 26 خرداد 1405 - 14:36
سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد این کشور در نشست آتی ژنو حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز سه‌شنبه در نشست خبری خود اعلام کرد که این کشور در نشست آتی ژنو حضور خواهد داشت.

الانصاری افزود: توافق کنونی اولین گام به سمت یک توافق فراگیر و گسترده منطقه‌ای است که ثبات منطقه را تضمین می کند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر اظهار داشت: ما به نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای دستیابی به توافق میان تهران و واشنگتن کمک کردیم.

او در ادامه گفت: برای تحقق توافق میان دو طرف و ازسرگیری دریانوردی در هرمز و ادامه آتش بس تلاش کردیم، قطر با تمام طرف‌ها در چارچوب میانجیگری پاکستان در تماس مستمر است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: خواهان بازگشت صلح و امنیت منطقه ای همانند قبل از جنگ هستیم و برای آن تلاش می کنیم.

این سخنگو ادامه داد: به تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت تنش و نیز تحقق ثبات در منطقه ادامه می دهیم.

الانصاری گفت: هیچ پولی از سوی قطر پرداخت نشده است، هماهنگی جهانی برای تعامل با پیامدهای اقتصادی بحران برقرار است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز در دیدار با دونالد ترامپ رئیس دولت تروریست آمریکا اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته تمرکز ما بر جنگ متمرکز بود و علاقه‌ای به صحبت درباره اقتصاد نداشتیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی افزود: توافق میان تهران و واشنگن بسیار مهم است و همچنان کارهایی وجود دارد که باید انجام شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.