7 شهید در حملات رژیم اسرائیل به لبنان با وجود اعلام آتش‌بس

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 31 خرداد 1405 - 01:43
با وجود اعلام آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی در دو حمله این رژیم به بقاع و جنوب لبنان 7 لبنانی به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: در پی دو حمله هوایی رژیم اسرائیل در روز گذشته به منطقه «سحمر» در بقاع غربی و «الرشیدیه» در جنوب این کشور، 7 نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

حمله به مناطقی در شرق و جنوب لبنان در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی از توافق آتش بس با حزب الله خبر داده و مدعی شده که نتانیاهو دستور توقف حمله به لبنان را صادر کرده است. 

 یک مقام ارشد صهیونیستی روز جمعه مدعی شده بود  که جنگ گسترش نخواهد یافت، مگر اینکه ارتش اسرائیل هدف حمله حزب‌الله قرار گیرد؛  این در حالی است که صهیونیست ها همچنان بر ادامه اشغالگری در منطقه مرزی جنوب لبنان تأکید دارند.

بنا بر اعلام منابع امنیتی لبنان، رژیم صهیونیستی تنها در اولین ساعت پس از برقراری آتش‌بس، ده‌ها حمله به مناطقی در جنوب لبنان انجام داد و پس از آن نیز در ساعات بعدی بمباران‌ها از سر گرفته شد. یکی از این حملات منجر به شهادت یک نظامی ارتش لبنان در جاده «کفررمان» شد و در حمله به شهرک «باریش» در جنوب نیز چهار شهروند لبنانی جان باختند. 

 با وجود اعلام آرامش، واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که وضعیت در جبهه لبنان همچنان شکننده است و نگرانی‌ها از فروپاشی کامل آن در صورت تداوم حملات رژیم صهیونیستی رو به افزایش است چرا که حزب الله اعلام کرد که در مقابل تجاوزات صهیونیست ها به خاک لبنان سکوت نخواهد کرد و  به این حملات قاطعانه پاسخ خواهد داد. 

انتهای پیام/ 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.