«حفظ دین» و «اطاعت از ولی امر» وظیفه اصلی امروز ماست

خبرگزاری تسنیم جمعه 05 تیر 1405 - 13:52
نماینده ولی فقیه در مازندران پنج وظیفه شیعیان بعد از شهادت امام حسین (ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر لائینی، خطیب جمعه ساری با تشریح پنج وظیفه شیعیان بعد از شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت: «حفظ دین» و «اطاعت از ولی امر» وظیفه اصلی امروز ماست.

وی با تسلیت ایام، اظهار کرد: امیدواریم جزو احیاکنندگان شعائر حسینی باشیم، به فرموده امام حسین (ع)؛ خدایا هر کسی تو را با چیز دیگری عوض کرده او زیان کرده است، همچنین اینکه اگر کسی دنبال راضی کردن مردم در پی ناراضی کردن خدا باشد، خدا هم او را رها می‌کند.

او با تأکید بر اینکه رضایت خداوند اصل باشد، افزود: وقتی که دو نفر خبر شهادت حضرت مسلم (ع) را به امام حسین (ع) رساندند، ایشان اولا فرمودند که خداوند او را رحمت کند و وارد بهشت شده و بعد فرمودند که مسلم (ع) آنچه که وظیفه داشت انجام داده و ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم.

آیت‌الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ما امروز در روز یازدهم محرم به آقا امام حسین (ع) همان جمله خودشان را می‌گوئیم که خداوند بر درجات ایشان در بهشت بیفزاید چرا که وظیفه خود را انجام داده حال ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم.

امام جمعه ساری با تشریح این موضوع که وظیفه ما چیست، عنوان کرد: اولا نباید بگذاریم چراغی که امام حسین (ع) برافروخته، خون‌های ناحقی که در آن روز به زمین ریخته شده و ظلمی که انجام گرفته خاموش و فراموش شود، با همین روضه‌خوانی‌های سنتی و عزاداری‌ها.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، به‌خصوص روضه‌های خانگی نه فقط در دهه اول محرم، بلکه در طول سال حتی با جمع کردن اعضای خانواده و سر دادن ذکر حسین و آل ایشان، آن خانه و خانواده بیمه می‌شود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری حفظ دین اسلام را وظیفه دوم دانست و گفت: به فرموده امام حسین (ع) اگر یزید سر کار باشد فاتحه اسلام خوانده شده است، پس وظیفه امروز ما این است که باید برای حفظ دین بکوشیم و بعد هم به دین عمل کنیم و در مقابل توهین‌ها به دین بی‌تفاوت و بی‌درد نباشیم.

این مسئول افزود: امروز در کف خیابان واقعاً مظاهری از توهین به دین دیده می‌شود، انسان دردمند دیندار واقعی با مشاهده اینها غصه می‌خورد، همه ما باید دغدغه دین را داشته باشیم‌.

وی اضافه کرد: سوما اینکه امام حسین (ع) برای حفظ عزت حاضر نشد تن به ذلت دهد تسلیم ظالمان و طاغوتیان زمان شود، امروز هم آمریکا مثل همان یزید از ما می‌خواهد تسلیم شویم تا کشور را به عصر حجر برگردانده و تجزیه کند، اما امروز شعار به حق ما همان شعار "هیهات من الذله" است.

آیت‌الله محمدی لائینی مطرح کرد: چهارم اینکه باید از ولی امر اطاعت کنیم، آن روز مردم از ولی امر تبعیت نکردند، اما امروز ما با رهبر جدید همراه با تکریم از رهبر قبلی بیعت کردیم و شعار ما این است که تا هستیم دست در دست مقام معظم رهبری زیر سایه ایشان هستیم.

امام جمعه ساری در پایان اذعان کرد: پنجم اینکه وظیفه ما انتظار فرج و آمدن کسی است که انتقام این خون‌ها را بگیرد تا ان‌شالله در رکاب او خونخواهی کرده و با شعار "یا لثارت الحسین (ع)" برای احقاق حق برویم‌.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.