به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام محمدحسن زنگنه در خطبههای این هفته نماز جمعه ضیاءآباد با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، بر لزوم تقویت تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات تأکید کرد.
وی با گرامیداشت روز تجلیل از آزادگان، از ایثار و استقامت اسرای دوران دفاع مقدس بهویژه مرحوم حاج حسین لشکری یاد کرد و گفت: ملت ایران همواره قدردان فداکاری آزادگان و شهدا است.
امام جمعه موقت ضیاءآباد با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) و ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه، نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را در تبیین و زنده نگه داشتن پیام عاشورا بیبدیل دانست و اظهار کرد: اگر جهاد تبیین این بزرگواران نبود، پیام قیام عاشورا به نسلهای بعد منتقل نمیشد.
زنگنه همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیتالله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، هفته قوه قضائیه را به مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی تبریک گفت.
وی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت، حمایت کشورهای غربی از رژیم بعث عراق در استفاده از سلاحهای شیمیایی را یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در برابر زیادهخواهیهای دشمنان از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد.
امام جمعه موقت ضیاءآباد با تأکید بر ضرورت تعامل با کشورهای جهان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از دیپلماسی عزتمندانه حمایت کرده است، اما در برابر رژیم صهیونیستی هیچگونه مشروعیتی قائل نیست.
وی درباره روند مذاکرات نیز گفت: ملت ایران انتظار دارد هرگونه توافق یا تصمیم در چارچوب منافع ملی و با رعایت شروط اعلامشده از سوی رهبر معظم انقلاب دنبال شود و شورای عالی امنیت ملی نیز این مطالبات را مدنظر قرار دهد.
زنگنه در پایان با اشاره به فرهنگ عاشورا خاطرنشان کرد: ملت ایران همانند امام حسین (ع) زیر بار ذلت نخواهد رفت و حفظ عزت، استقلال و اقتدار کشور مهمترین اصل در برابر دشمنان است.












