سامانه 118 کاشان پاسخگوی نیاز ساکنان نیست

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 08:32
گروه استان‌ها- مشکلات سامانه 118 کاشان برای شهروندان به دغدغه تبدیل شده است و لزوم اهتمام مسئولان در ساماندهی مشکلات بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   کاشان  ، سامانه‌های پیش‌بینی شده توسط نهادهای دولتی در راستای تسهیل ارائه خدمات پیش‌بینی شده است و از این رو خدمات از طریق سامانه‌ها علاوه بر تسهیل سرعت در ارائه خدمات نیز به نحو مطلوب افزایش داده می‌شود و رضایت شهروندان نیز به دنبال دارد.

سامانه 118 یکی از سامانه هایی است که شرکت مخابرات به شهروندان ارائه می‌دهد و از این طریق شهروندان از طریق سامانه 118 تلفن های ثابت مدنظر خود را از طریق این سامانه مطلع می‌شوند و یکی از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین سامانه‌های مورد استفاده شهروندان به شمار می‌رود.

اخیرا نحوه ارائه خدمات سامانه 118 در شهرستان کاشان تغییر پیدا کرده است و همین موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است به نحوی که مدت زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتور سامانه 118 در این شهرستان بسیار طولانی شده است به گونه‌ای زمان انتظار پیش‌بینی شده غیرقابل قبول است.

حسین حیدریان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، در حوزه مخابرات خوشبختانه طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خصوصی در حوزه مخابرات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این طریق می‌توان بار را از روی دوش دولت بردارد.

سخنگوی شورای شهر کاشان با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در نهادهای خدمت‌رسان در آب، برق، مخابرات و گاز باعث پیشرفت‌های قابل توجه در طول سال‌های گذشته شده است، افزود: بحث تثبیت مدیریت در دستگاه‌های خدماتی می تواند تأثیرگذار باشد و در این دستگاه‌ها نبود نگاه سیاسی توانسته است در پیشرفت این نهادها مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های خدمات رسان از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند، ابراز داشت: مشکلات مطرح شده در این دستگاه‌های خدمات رسان باید ریشه‌یابی و مشکلات برطرف شود و از این رو وجود مشکلات در سامانه مخابرات 118 باید توسط مسئولان مربوطه ریشه‌یابی شود.

اپراتورهای اصفهان شناختی از کاشان ندارند

علی هاشمی طاهری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن عرض تبریک به مناسبت بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: اپراتورهای اصفهانی کاشان را نمی‌شناسند و از این رو زمانی که اپراتورهای اصفهانی پاسخگوی کاشانی هستند عدم شناخت اپراتورها موجب نارضایتی شهروندان در زمینه نحوه پاسخگویی اپراتورها است.

وی با بیان اینکه انتظار زمان برای پاسخگویی اپراتور زیاد است، افزود: ما نمی‌خواهیم خدمات 118 را زیر سؤال ببریم ولی گاهی اوقات برخی برنامه موجب نارضایتی مردم می‌شود و عدم درست پاسخگویی و زمان بالای انتظار از جمله مواردی است که موجب نارضایتی مردمی شده است.

رئیس شورای شهر کاشان شماره برخی واحدها نظیر داروخانه‌ها و دیگر نهادهای خدمات رسان اضطراری باید در دسترس باشد، ابراز داشت: برخی اپراتورها شماره نادرست به شهروندان کاشانی می دهند و این موضوع به دلیل عدم ناآگاهی اپراتور است و باید در این زمینه برنامه‌ای جدی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه در برخی از محل‌های شهرستان کاشان تلفن ثابت وجود ندارد، گفت: دلیل نبود تلفن ثابت در برخی از نقاط شهرستان کاشان نیست در حالی که خوشبختانه طی سال‌های گذشته ارائه خدمات مخابرات پیشرفت قابل توجهی در شهرستان کاشان داشته است و باید در این زمینه از مسئولان مربوطه تقدیر و تشکر کرد.

علیرضا عرب‌بیگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه اپراتورهای 118 در شهرستان کاشان مستقر است، اظهار داشت: زمانی که تعداد تقاضا بالا باشد درخواست شهروندان به اپراتورهای سایر نقاط ارجاع داده می‌شود و در زمینه سامانه‌های دیگر نظیر 121 روند به همین صورت است.

وی با بیان اینکه کار کردن در نهادهای خدمت رسان بسیار سخت است، افزود: میزان اعتبارات از انتظارات مردم پایین‌تر است چراکه هزینه مسئولیت در زمینه نهادهای خدماتی بالا است و هزینه مدیریت این نهادهای خدماتی نیز بالا است و از این رو کار کردن در این نهادها سخت است.

سیستم نرم‌افزاری درحال بروزرسانی

قاسمعلی سلوکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه هر شکایت و مشکلی از اپراتورها وجود داشته باشند می‌توان با اعلام شکایت از شماره اپراتور مد نظر پیگیری لازم انجام داد، اظهار داشت: سیستم نرم‌افزاری 118 در حال به روزرسانی است و یقیناً با ارتقاء نرم‌افزار بخش قابل توجهی از مشکلات اپراتورها حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بستر فیبر نوری جدید در شهرستان کاشان آماده بهره‌برداری است، افزود: با بهره‌برداری از این بستر فیبر نوری از نیمه دوم اسفند می‌توان شماره های جدید را واگذار کرد به نحوی که خیابان بهشتی با ظرفیت 264 شماره، کاشان مال 624 شماره، حکت 33 راوند 112 شماره، شهرک امیرالمؤمنین 200 شماره جدید ظرفیت سازی شده است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان کاشان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت نیاز به بودجه است، ابراز داشت: بودجه‌ها محدود است و از این رو با اولویت‌سازی نسبت به ایجاد ظرفیت اقدام می کنیم به نحوی که در شهرک ذوالفقار و بخش جدید مسکن مهر برنامه‌ریزی شده است تا امکانات زیرساختی در این نقاط ایجاد شود.

وی ضمن تأکید بر افزایش بهره‌وری در پاسخگویی گفت: با این هدف، درخواست‌ها به یک مرکز ارسال و به اولین اپراتور آزاد ارسال می‌شود و نکته ای که وجود دارد آن است که در شماره‌های تلفن منازل مسکونی هیچ مشکلی وجود ندارد اما در تلفن‌های تجاری مشکل وجود دارد آن است که اماکن تجاری باید مدارک خود را به مخابرات ارائه دهند تا در سیستم ثبت شود.

سلوکی با بیان اینکه تغییرات نرم افزاری در آینده نزدیک باعث بهبود شرایط می‌شود، تصریح کرد: در برنامه وجود دارد که سامانه 118 به صورت کشور شود و این سامانه به صورت یکپارچه شده و خدمات این سامانه در هر نقطه‌ای از کشور قابل دستیابی بوده است.

انتهای پیام/801/ی

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.