مدیرعامل تسکو در نشست خبری «تسکوگیم» ضمن تشریح فعالیتهای این برند جدید اعلام کرد آنها قصد دارند تا از توسعهدهندگان نرمافزار حمایت کنند تا بهزودی شاهد حضور تسکو در زمینه نرمافزار هم باشیم. او تاکید کرد آنها قصد دارند که از این سرویسهای نرمافزاری در محصولات خود تسکو استفاده کنند.
«جمال جعفری»، مدیرعامل شرکت توسن سیستم شرق که کاربران آن را با نام «تسکو» میشناسند در نشست خبری درباره فعالیت برند تسکو گیم اعلام کرد آنها همواره سیاست حمایت از مشتریان را داشتند و از همین طور کنترل قیمت مضاعفی را روی محصولات خود در زمان گران شدن ارزها اعمال کردهاند. به گفته جعفری، آنها حتی به فروشگاهها و بازارهای اینترنتی نامه زدند تا جلوی گرانفروشی محصولات تسکو در زمان رشد تصاعدی نرخ دلار گرفته شود و نگذاشتند تا هزینهها برای مشتریانشان، چندان تغییری پیدا کند: «ما به قیمت خوبی که برای محصولات خودمان در بازار نظر گرفتیم تکیه میکنیم.»
جعفری در این نشست با اشاره به حضور برند تسکو در جیتکس اعلام کرد آنها توانستند در خارج مرزهای ایران نیز نام برند تسکو را بشناسانند. او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که چرا در کشورهای دیگر فعالیت رسمی ندارند اعلام کرد جمعیت بسیاری از کشورهای منطقه آنقدر کم و اندک است و بازارشان چنان کوچک است که فعالیت در برخی از این کشورها، از فعالیت در یک استان در کشور ایران کمتر صرفه اقتصادی دارد: «محصولات ما به طرق مختلف در برخی کشورهای منطقه به فروش میرسد اما فعالیت رسمی از سوی ما در این کشورها رخ نداده است. کشورهای منطقه بازار هدف بعدی ما هستند اما امروز سهم کوچکی در این کشورها داریم. زمانی میتوان مدعی بود که دستکم در منطقه بتوانیم محصولمان را بفروشیم اما امروز هر چه میسازیم صرفاً در داخل کشور مشتری دارد. »
جعفری تاکید کرد آنها اجناس خود را احتکار نکردند و در تمام مدت، موجودی محصولات خود را بهروز نگهداشتهاند: «ما به دنبال فروش اجناس خود هستیم. در زمانی که بازار بیش از سی درصد افزایش قیمت داشت، ما کمتر از ده درصد افزایش قیمت داشتیم. سعی میکنیم چیزی را که ارزان میخریم، ارزان هم بفروشیم.» جعفری اعلام کرد در آبان ماه نیز محصولات تسکو ارزانتر شدند و قیمت محصولات برای مصرف کننده تا پانزده درصد کاهش داشته است تا بتوانند در شرایط سخت کشور، کنار مردم باشند. او در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کشور در سه چهار ماه اخیر تاثیری در فروش تسکو داشته گفت: «ما کاهش محسوسی در فروش خود تجربه نکردیم و حتی در دیماه به رشد فروش بسیار بالاتری نسبت به ماههای قبل رسیدیم.»
جعفری همچنین با رد شایعاتی مبنی بر ساختن قطعات کامپیوتری نظیر مادربورد توسط این شرکت اعلام کرد شرکت تسکو صرفا در برخی کارهای تحقیقاتی با شرکتهای دانش بنیان همکاری دارد. او به دیجیاتو دراینباره بیشتر توضیح داد و گفت: «به عنوان مثال با تیمی در دانشگاه شریف در زمینه تولید محصولات حافظه و ذخیره اطلاعات همکاری داشتیم. اساسا با شرکتهای دانش بنیان همکاری خوبی داریم و در سال آینده نیز قصد داریم از توسعه دهندگان نرم افزار حمایت کنیم و در حوزه نرم افزار نیز ورود قدرتمندی داشته باشیم.»
جعفری سبد محصولات گیمینگ برند تسکوگیم را متنوع توصیف کرد و درباره آن به دیجیاتو گفت: «کیبورد، ماوس، ماوس پد، کیس، رکوردر، اسپیکر، هدست گردنی و... از جمله محصولات گیمی ما است.» او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارند وارد حوزه مواردی چون لپ تاپ گیمینگ و یا موبایل گیمینگ بشود نیز گفت: «فعلا قصد ورود به این حوزهها را نداریم اما میخواهیم کاملترین سبد محصولات پیرامون گجتهای گیمینگ برای موبایل را عرضه کنیم.»
به گفته مدیرعامل تسکو، برند تسکو گیم بیش از یک سال است که فعالیت دارد و در این مدت توانسته به جمعیت چند ده میلیونی گیمرهای ایرانی، خدمات خود را ارائه دهد. او به صندلی گیمینگ که با نام اسکورپیون معرفی شده بود اشاره کرد و اعلام کرد بخاطر هزینههای بالای تولید این صندلی، فعلا تولید آن متوقف شده و شاید در آینده دور، خط تولید مدل دیگری از آن دوباره در دستور کار تسکو قرار بگیرید: «احتمالا خط تولید صندلیهای گیمینگ جدید از اردیبهشت فعال شود و عرضه این محصولات آغاز شود.»
به گفته جعفری میانگین سنی گروه تسکوگیم به زیر سی سال میرسد و این موضوع برای این رخ داده تا محصولاتی که برای نسل زد درست میشود، به دستان همنسلان خودشان طراحی و توسعه یافته باشد: «میخواهیم بازار این نسل را به درستی بشناسیم.»
تسکو که یکی از نامهای قدیمی و باقیمانده در بازار سختافزار و لوازم جانبی ایران است، توانسته رقبای اصلی و البته قدیمیاش را کنار بزند و در شرایط اقتصادی خاص امروز، حرکتش را به سوی توسعه محصولات جدید نیز ادامه دهد.