هوش مصنوعی جدید گوگل به کاربران اجازه می‌دهد لباس‌ها را به‌صورت مجازی امتحان کنند

دیجیاتو پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 13:01
هم‌اکنون، خریدارانی که از Google Shopping استفاده می‌کنند می‌توانند لباس‌های زنانه را پرو کنند و تا پایان سال، لباس‌های مردانه از آن پشتیبانی خواهند کرد. The post هوش مصنوعی جدید گوگل به کاربران اجازه می‌دهد لباس‌ها را به‌صورت مجازی امتحان کنند appeared first on دیجیاتو.

گوگل همیشه برای مدل‌های هوش مصنوعی اشتیاق زیادی داشته و حالا ویژگی جدیدی را برای خرید راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از طریق آن لباس‌های مختلف را روی مدل‌های واقعی امتحان کنند.

هوش مصنوعی جدید گوگل، ابتدا تصویری از لباس مدنظر کاربران می‌گیرد و سپس تلاش می‌کند تا نحوه پوشیدن، تا شدن، چسبدن و حتی چین و چرک‌های آن را روی مجموعه‌ای از مدل‌های واقعی در حالت‌های مختلف پیش‌بینی کند. این ویژگی از یک مدل انتشاری جدید که به‌صورت داخلی توسط گوگل توسعه پیدا کرده، پشتیبانی می‌کند. مدل‌های انتشاری که Stable Diffusion و DALL-E 2 نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند، به‌گونه‌ای آموزش داده شده‌اند که نویز یک تصویر ابتدایی را کم می‌کنند و آن را به‌صورت گام‌به‌گام به هدف اصلی نزدیک می‌کنند.

پرو مجازی لباس‌ها با هوش مصنوعی جدید گوگل

هم‌اکنون، خریدارانی که از Google Shopping استفاده می‌کنند، می‌توانند لباس‌های زنانه‌ای از برندهایی مانند H&M و Anthropologie را به‌طور مجازی امتحان کنند. لباس‌های مردانه نیز در اواخر امسال به این ویژگی مجهز خواهند شد.

«لیلیان رینکن»، مدیر ارشد خرید گوگل در پست وبلاگ این شرکت، می‌نویسد: «زمانی که لباس‌ها را در فروشگاه امتحان می‌کنید، می‌توانید فوراً متوجه شوید که برای شما مناسب هستند یا خیر». او سپس به یک نظرسنجی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد 59 درصد از خریدارانی که کالاهای خود را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند، نسبت به آن‌ها احساس نارضایتی دارند، زیرا در مقایسه با انتظار خود، محصول متفاوتی دریافت کرده‌اند.

البته فناوری آزمایش مجازی لباس چیز جدیدی نیست. آمازون از چندین سال پیش امکان پرو مجازی لباس را به کاربران خود ارائه کرده بود. Walmart و ادوبی نیز مدل‌های مشابهی را برای امتحان کردن لباس‌ها به‌طور آنلاین فراهم کرده‌اند.

علاوه بر این ویژگی، گوگل همچنین قصد دارد گزینه‌هایی را برای تفکیک کردن لباس‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تطبیق بصری ارائه می‌کند. این فیلترها که در فهرست‌های محصولات Shopping موجود هستند، به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از ورودی‌هایی مانند رنگ، سبک و الگو جستجوهای خود را محدود کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.