یوتوب استفاده از سرویس‌های مسدودکننده تبلیغات را سخت‌تر می‌کند

دیجیاتو یکشنبه 22 مرداد 1402 - 13:00
یوتوب پنجره هشدار استفاده از سرویس‌های مسدودکننده تبلیغات را به‌روز کرده است تا مقابله جدی‌تری با این دسته از کاربران داشته باشد. The post یوتوب استفاده از سرویس‌های مسدودکننده تبلیغات را سخت‌تر می‌کند appeared first on دیجیاتو.

چندی پیش در گزارشی گفته شد که یوتوب عدم نمایش ویدیوها به کاربران سرویس‌های مسدودکننده تبلیغات را آزمایش می‌کند. حالا به‌نظر می‌رسد که گام دیگری در زمینه مقابله با این سرویس‌ها برداشته شده است و این پلتفرم با یک هشدار جدید که یک تایمر هم دارد، از کاربران می‌خواهد که مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنند یا اشتراک پریمیوم بخرند.

براساس گزارش کاربری در ردیت، پنجره پاپ‌آپ هشدار یوتوب اخیراً به‌روز شده و حالا حاوی یک تایمر شمارش معکوس در گوشه سمت راست خود است. این تایمر نشان می‌دهد که کاربر چقدر فرصت دارد تا پیش از نمایش تبلیغ، سرویس مسدودکننده خود را غیرفعال کند.

طبق گزارش‌ها، زمان این تایمر بین 30 تا 60 ثانیه متفاوت است. بااین‌حال، سایر بخش‌های آن تغییری نداشته است. این هشدار توضیح می‌دهد که استفاده از اد بلاکرها در یوتوب مجاز نیست و به‌نظر می‌رسد که شما درحال استفاده از یکی از این ابزارها هستید.

نمایش تبلیغات برای یوتوب اهمیتی زیادی دارد

یوتوب در این هشدار از کاربر می‌خواهد که این وب‌سایت را در فهرست سفید مسدودکننده تبلیغات خود قرار دهد یا به‌طور کلی آن را غیرفعال کند. این شرکت می‌گوید نمایش تبلیغات باعث شده است که یوتوب بتواند بدون هزینه به میلیاردها کاربر در سراسر جهان خدمت‌رسانی کند.

در انتها به کاربر پیشنهاد شده است که اگر نمی‌خواهد تبلیغات ببیند، می‌تواند سرویس یوتوب پریمیوم را تهیه کند. دو دکمه نیز در پایین این پنجره دیده می‌شود که یکی برای نمایش تبلیغات و دیگری برای خرید یوتوب پریمیوم است.

به‌نظر می‌رسد که این هشدار زمان‌دار فعلاً فقط برای گروهی از کاربران فعال شده است و هنوز به‌طور سراسری توسط همه دیده نمی‌شود. بااین‌حال، با توجه به سیاست‌های جدید گوگل ظاهراً این شرکت قصد دارد شرایط را برای کاربران سرویس‌های اد بلاکر سخت‌تر کند.

با وجود مخالفت‌های کاربران با سیاست‌های جدید یوتوب، به‌نظر نمی‌رسد که این شرکت قصد عقب‌نشینی از این برنامه‌ها را داشته باشد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.