آمازون پرپلکسیتی را بابت عملکرد مرورگر هوش مصنوعی Comet تهدید کرد

دیجیاتو چهارشنبه 14 آبان 1404 - 19:01
آمازون از استارتاپ پرپلکسیتی خواسته است تا مرورگر هوش مصنوعی Comet امکان خرید از این بازارگاه بزرگ را نداشته باشد. The post آمازون پرپلکسیتی را بابت عملکرد مرورگر هوش مصنوعی Comet تهدید کرد appeared first on دیجیاتو.

به نظر می‌رسد آمازون نمی‌خواهد مرورگر هوش مصنوعی پرپلکسیتی امکان خرید مستقیم از این بازارگاه را ارائه کند. به همین دلیل، این استارتاپ هوش مصنوعی را به یک شکایت حقوقی تهدید کرده است.

به گزارش ورج، آمازون در یک پست وبلاگی می‌گوید به دفعات از Perplexity خواسته اجازه ندهد مرورگر هوش مصنوعی Comet، به‌جای کاربران برای آنها خرید انجام دهد. در پاسخ، پرپلکسیتی آمازون را به قلدری متهم کرده است.

مرورگر Comet پرپلکسیتی نباید برای کاربران از آمازون خرید کند

مرورگر هوش مصنوعی استارتاپ پرپلکسیتی با نام Comet که به تازگی عرضه شده قابلیتی عامل‌محور دارد و می‌تواند به‌جای کاربران در سایت‌هایی مانند آمازون اقدام به خرید کند. اما حالا پرپلکسیتی می‌گوید از آمازون یک نامه تهدیدآمیز دریافت کرده که خواستار توقف این قابلیت شده است. پرپلکسیتی این اقدام را خلاف ارزش‌های ادعایی آمازون می‌داند.

آمازون پرپلکسیتی
مدیرعامل آمازون (راست) و پرپلکسیتی (چپ)

استارتاپ پرپلکسیتی در یک پست وبلاگی گفت: «آمازون باید این اتفاق را دوست داشته باشد. خرید آسان‌تر یعنی تراکنش‌های بیشتر و مشتریان راضی‌تر. اما آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند. آمازون بیشتر به نمایش تبلیغات، نتایج اسپانسری و تأثیرگذاری بر تصمیم خرید شما با پیشنهادهای اضافه و گیج‌کننده علاقه‌مند است.»

«جسی دوایر»، سخنگوی Perplexity، نیز در بیانیه‌ای گفت: «شبیه این است که وارد یک فروشگاه شوید و فقط بتوانید شخصی را از طرف فروشگاه استخدام کنید تا خرید شما را انجام دهد. او خریدار شخصی شما نخواهد بود، بلکه همکار فروشنده است.»

آمازون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده برنامه‌های شخص ثالثی که به‌جای مشتریان از این بازارگاه خرید انجام می‌دهند باید به تصمیم ارائه‌دهنده خدمات مبنی بر مشارکت یا عدم مشارکت احترام بگذارند. آمازون ادعا می‌کند که مرورگر هوش مصنوعی Comet تجربه خرید و خدمت‌رسانی ضعیفی به کاربران ارائه می‌دهد.

Perplexity ادعا می‌کند که آمازون ربات خرید این شرکت را مسدود می‌کند چون می‌خواهد تبلیغات بفروشد و کاربران را وادار به خریدهای گران‌تر کند؛ زیرا برخلاف خریداران انسانی، یک ربات که وظیفه دارد فقط یک سبد خشک‌شویی مشخص سفارش دهد، احتمالاً وسوسه نمی‌شود یک مدل گران‌تر بخرد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.