برقراری تماس با مشاوران سامانه ۴۰۳۰ در کمتر از یک دقیقه

صدا و سیما جمعه 20 فروردین 1400 - 16:25
مدیر سامانه تلفنی ۴۰۳۰: این سامانه همچنان در موج چهارم کرونا با مشاوره‌های کرونایی در تماس‌هایی با کمتر از یک دقیقه معطلی در خدمت هموطنان است.

برقراری تماس با مشاوران سامانه ۴۰۳۰ در کمتر از یک دقیقهسید محمد پورحسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ‌گفت: سامانه ۴۰۳۰ با هدف کاهش نگرانی مردم و کم کردن بار مراجعات به بیمارستان‌ها به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با همکاری وزارت بهداشت همه روزه حتی روز‌های تعطیل به صورت ۲۴ ساعته و رایگان در خدمت هموطنان است.
وی با بیان اینکه مشاوران مرکز از پزشکان پیراپزشکان و پرستاران انتخاب شده اند گفت: روزانه حدود ۳۰ مشاور به صورت حضوری و تعداد ۱۶۰ مشاور نیز از منازل یا محل کارشان پاسخگوی تماس‌های همطنان هستند ضمن اینکه مشاوره‌های بارداران توسط مشاوران ویژه وزارت بهداشت انجام می‌شود.
مدیر سامانه تلفنی ۴۰۳۰ افزود: میانگین معطلی هموطنان کمتر از یک دقیقه حتی در ایام اوج (پیک) بیماری است چراکه با شروع هر پیک در صورت لزوم با کمک گرفتن از گروه‌های جهادی به تعداد مشاوران می‌افزاییم تا هموطنان در اسرع وقت مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.
دکتر پور حسینی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای این مرکز در شش بخش کرونا، روانشناسی، تغذیه، سالمندان، بارداران و سرطان گفت: بخش سرطان به عنوان بیماری خاصی که زمان در درمان آن بسیار حائز اهمیت است را به تازگی به بخش‌های این مرکز اضافه کردیم تا هموطنانی که خود را مشکوک به سرطان می‌بینند، اما به دلیل شرایط کرونایی نگران مراجعه به مراکز درمانی هستند ابتدا با دریافت مشاوره تلفنی و بررسی علائمشان با اطمینان خاطر در خانه بمانند یا در صورت لزوم حتما به مراکز تشخیصی و درمان مراجعه کنند.
وی با اشاره به ۱۰۰ هزار تماس روزانه به سامانه ۴۰۳۰ افزود: تا کنون ۳۴۰ میلیون تماس با سامانه ۴۰۳۰ به ثبت رسیده و بررسی این تماس‌ها نشان از رضایتمندی هموطنان دارد و طبق آمار‌ها این سامانه توانسته از بار مراجعات بیمارستانی کم کند.
پورحسینی اضافه کرد: علاوه بر مشاوره‌های رایگان؛ ۴۰۳۰ با طرح غربالگری مردم و تشکیل پرونده‌های سلامت به وزارت بهداشت در بررسی سلامت افراد یاری رساند و ثبت نام داوطلبان مرحله آزمایشی دریافت واکسن کوو ایران برکت نیز از طریق این سامانه انجام شد.
پور حسینی ادامه داد: همچنین با راهنمایی‌های ما برخی از مردم به مراکز ۱۶ ساعته معرفی می‌شوند و آدرس می‌دهیم و راهنمایی می‌کنیم تا اگر لازم بود به بیمارستان ارجاع شوند این کار خوبی است مخصوصا در تهران کد دستوری در سامانه گذاشتیم خود به خود در واقع منطقه شهرداری که وارد کنند راهنمایی خواهند شد که مردم در واقع بدانند کجا مراکز خدمات دهی ویژه کرونا است این خدمت را هم اضافه کردیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.