دومین مرکز سلامت روانی- اجتماعی گیلان گشایش یافت

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 21:51
رشت- ایرنا- دومین مرکز سلامت روانی - اجتماعی (سراج) گیلان در مرکز خدمات جامع سلامت شماره پنج رشت با حضور مدیران وزارت بهداشت و مسئولان استانی گشایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور اسماعیل میرغضنفری فرماندار رشت، محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و بابک فرخی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت برگزار شد، محمدرضا شالبافان مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اظهار کرد: الگوی سراج به عنوان یکی از پیشروترین روش های خدمات سلامت روانی - اجتماعی در بسیاری از کشورها و به تایید سازمان جهانی بهداشت شناخته شده است و در ساختار نظام سلامت کشور ما هم قرار گرفته است.

وی افزود: بهره‌برداری از مراکز سراج نتیجه سال‌ها تلاش برای ارائه‌ خدمات تخصصی در حوزه روان و مسائل اجتماعی در محیط زندگی مردم است، زیرا بدین ترتیب با فعالیت مراکز سراج در مراکز خدمات جامع سلامت شهرها و روستاها و محلات، می‌توانیم کمک بیشتری در این حوزه به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه خدمات ارائه شده در مراکز سراج رایگان است، گفت: فعالیت سراج تاثیرهای بسیار مثبتی در کاهش خودکشی، کاهش نیاز به بستری و مراجعه به روانپزشک و کاهش انگ زدن به مراجعه کنندگان حوزه روان رقم می‌زند.

شالبافان تاکید کرد: بهره‌برداری از مراکز سراج کمک می‌کند آسیب‌های اجتماعی کمتری در جامعه رخ دهد.

به گفته‌ مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد، هدف وزارت بهداشت ایجاد و بهره‌برداری از ۳۰۰ مرکز سراج در سطح کشور تا دو سال آینده و ایجاد مراکز سراج در تمامی شهرستان‌هایی است که تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده هستند.

بابک فرخی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت هم در مراسم افتتاح دومین مرکز سراج استان گیلان با تقدیر از زحمات حوزه بهداشت استان در پیگیری و تامین و تجهیز زیرساخت های موجود اظهار کرد: خوشبختانه اهمیت سلامت روان در استان توسط مسئولان استانی به خوبی درک شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت در سلامت یک اصل و اولویت است، افزود: تا ۲۵ درصد تحقق سلامت جامعه در اختیار وزارت بهداشت است و مابقی این مهم از محورهای دیگر تامین می شود که توسط مردم و سایر دستگاه‌ها قابل اجراست.

فرخی تصریح کرد: این مهم با مشارکت و همکاری مردم محقق می‌شود و با ایجاد مراکز سراج در مراکز خدمات جامع سلامت و محله محوری کردن ارائه خدمات بهداشت و سلامت می‌توان شاهد ارتقای سلامت جامعه بود.

وی ابراز امیدواری کرد علاوه بر مراکز رشت و انزلی به زودی دو مرکز سراج دیگر در شهرستان‌های فومن و لاهیجان افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.