نیروگاه خورشیدی انبار نفت شهید زین‌الدین قم افتتاح شد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:19
قم - ایرنا - نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۷۵ کیلووات روز سه شنبه همزمان با هفته محیط زیست و با حضور جمعی از مسوولان استانی در انبار نفت شهید زین‌الدین قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در آیین بهره‌برداری از این طرح با اشاره به برنامه‌های این شرکت در حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: پس از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلوواتی در ساختمان ستاد منطقه قم در سال ۱۴۰۲، نیروگاه خورشیدی ۷۵ کیلوواتی انبار نفت شهید زین‌الدین نیز وارد مدار بهره‌برداری شد.

محمدرضا محمدیان افزود: این طرح در راستای توسعه استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی در زیرساخت‌های عملیاتی شرکت اجرا شده‌است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در تاسیسات و ساختمان‌های این شرکت از برنامه‌های مستمر در مسیر مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک به شمار می‌رود.

تاکنون در قم برای بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی، پروانه احداث صادر شده است که بخشی از آن در مراحل اجرا و بهره‌برداری قرار دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.