امیر قطر: توافق میان ایران و آمریکا اهمیت بالایی دارد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 26 خرداد 1405 - 14:12
امیر قطر در دیدار با رئیس دولت تروریست آمریکا گفت: شراکت تجاری با آمریکا به بیش از یک تریلیون دلار می رسد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دیدار با دونالد ترامپ رئیس دولت تروریست آمریکا اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته تمرکز ما بر جنگ متمرکز بود و علاقه‌ای به صحبت درباره اقتصاد نداشتیم.

وی افزود: شراکت تجاری با آمریکا به بیش از یک تریلیون دلار می رسد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی افزود: توافق میان تهران و واشنگن بسیار مهم است و همچنان کارهایی وجود دارد که باید انجام شود.

وی افزود: اگر این تلاشها را ادامه دهیم، برای منطقه و ایران بسیار خوب خواهد بود.

وی گفت: ما برای ارائه کمک در صورتی که دوستانمان بخواهند،‌آماده هستیم.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: توافق کنونی اولین گام به سمت یک توافق فراگیر و گسترده منطقه ای است که ثبات منطقه را تضمین می کند.

وی افزود: ما به نزدیک کردن دیدگاهها برای دستیابی به توافق میان تهران و واشنگتن کمک کردیم.

این سخنگو با بیان اینکه قطر در نشست آتی ژنو حضور خواهد داشت، اظهار داشت:  برای تحقق توافق میان دو طرف و ازسرگیری دریانوردی در هرمز و ادامه آتش بس تلاش کردیم.

به گفته وی، قطر با تمام طرفها در چارچوب میانجیگری پاکستان در تماس مستمر است.

وی گفت: خواهان بازگشت صلح و امنیت منطقه ای همانند قبل از جنگ هستیم و برای آن تلاش می کنیم.

این سخنگو ادامه داد: به تلاشها برای جلوگیری از بازگشت تنش و نیز تحقق ثبات در منطقه ادامه می دهیم.

وی گفت: هیچ پولی از سوی قطر پرداخت نشده است، هماهنگی جهانی برای تعامل با پیامدهای اقتصادی بحران برقرار است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.