به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، علی فیاض، از نمایندگان ارشد فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تحولات اخیر این کشور در سطح تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و اصرار دولت لبنان به مذاکرات مستقیم و شرم آور با صهیونیستها زیر آتش، اعلام کرد که اکنون میتوانیم با اطمینان کامل در مورد تغییر موازنه قدرت در میدان بر اساس دستاوردهای پیشرفته مقاومت و با استفاده از نتایج توافق ایران و آمریکا صحبت کنیم.
اولویت دولت لبنان حذف مقاومت است نه محافظت از حاکمیت ملی
علی فیاض امروز در جریان یک مراسم یادبود اظهار داشت: میتوان گفت که مسیر دستیابی به نقاط عطف بزرگ، از آتش بس گرفته تا توقف درگیریها و جلوگیری از آزادی عمل دشمن صهیونیستی که در نهایت به عقب نشینی این رژیم منجر میشود، اکنون بدون تسلیم شدن در برابر شرایط و دیکتههای خطرناک دشمن ، ممکن و قابل دستیابی است.
وی افزود: این تحولات، مقامات دولت لبنان را در معرض آزمون اعتبار موضع آنها درباره حاکمیت و منافع ملی، تعهد جدی به وحدت ملی و احترام به الزامات اجماع، همزیستی و ثبات داخلی قرار میدهد.
این نماینده فراکسیون مقاومت تاکید کرد که اصرار مقامات لبنان بر همان رویکرد قبلی خود در تعامل با دشمن، نشان میدهد که اولویت آنها به جای دفع تجاوزات صهیونیستها، آزادسازی اراضی لبنان و محافظت از حاکمیت کشور، در واقع انحصار سلاح و حذف مقاومت است.
فیاض تصریح کرد که امروز لبنان فرصتی استثنایی برای خروج از بحران خود در ابعاد مختلف دارد، که با پایان دادن به تجاوز و آزادسازی سرزمین آغاز و به تجدید تفاهمات ملی بین لبنانیها ختم میشود.
نماینده مذکور حزب الله گفت اصرار مقامات دولت لبنان بر منطق لجاجت، یا سیاست فرار از مشکل، یا فرو بردن سر در برف، تنها آنها را بیشتر رسوا میکند و ناتوانی آنها را در کنترل وقایع و تحولات آشکار میسازد.
ایران به همه وعدههای خود در حمایت از ملت و مقاومت لبنان عمل کرده است
علی عمار، دیگر نماینده فراکسیون حزب الله نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که تجاوزات اخیر رژیم اشغالگر به لبنان و تلاشها برای پیشروی به سمت منطقه علی الطاهر، در چارچوب یک رویکرد تهاجمی مداوم صورت میگیرد و اسرائیل بارها عدم تعهد خود را به توافقنامهها یا قوانین بینالمللی ثابت کرده است.
علی عمار در یک گفتگوی رادیویی اظهار داشت که باید میزان تعهد طرف صهیونیستی به بند اول توافق میان ایران و آمریکا که شامل آتش بس جامع در لبنان است، سنجیده شود. این بند همچنین مربوط به عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از لبنان در مدت 60 روز بوده و اجرای آن وابسته به توانایی طرفها در تضمین آن است.
وی افزود: تلاش صهیونیستها برای پیشروی به سمت منطقه علی الطاهر نشان میدهد که این محل با توجه به اهمیت آن در درگیریهای قبلی و خسارات انسانی و مادی که به اشغالگران وارد کرده است، برای رژیم صهیونیستی وزن نمادین دارد و این رژیم در تلاش است تا با کسب دستاوردهای نمادین، شکستهای میدانی خود را جبران کند.
این نماینده حزب الله در ادامه به موضع قاطع ایران در حمایت از لبنان اشاره و تاکید کرد که ایران تعهد خود را در حمایت از لبنان و ملت و مقاومت آن ثابت کرده و همواره کنار آن بوده است. همچنین ایران همیشه به وعدهها و تعهداتش پایبند بوده است.
عمار در مورد رابطه میان حزب الله با جنبش امل گفت که این دو جنبش همواره دو روی یک سکه در یک مسیر واحد هستند و در چارچوب رویکرد امام موسی صدر و امام خمینی (ره) عمل میکنند. این امر در رفتار والا و موثر آقای نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و تعهد او به محافظت از حاکمیت ملی و آرمانهای عادلانه و درست تجسم یافته است.
این سخنان بعد از آن بیان شد که عصر دیروز بعد از تجاوزات وحشیانه صهیونیستها به لبنان و هدف قرار دادن شهروندان بیگناه این کشور که نقض آشکار بند اول توافق ایران و آمریکا محسوب میشود، قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیاء (ص) در اطلاعیهای اعلام کرد: نظر به بدعهدی و پیمانشکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بیوقفه و مستمر آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بیرحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقبنشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام میدارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.
متذکر میگردد این گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گامهای بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/