اپل: در ابتدا شارژدهی فوق‌العاده مک‌بوک پرو M1 را باور نمی‌کردیم

دیجیاتو شنبه 19 تیر 1400 - 15:16
از زمانی که مک‌بوک‌های جدید با تراشه اپل سیلیکون به بازار آمده‌اند، همه از عمر باتری آن‌ها شگفت‌زده هستند و ... The post اپل: در ابتدا شارژدهی فوق‌العاده مک‌بوک پرو M1 را باور نمی‌کردیم appeared first on دیجیاتو.

از زمانی که مک‌بوک‌های جدید با تراشه اپل سیلیکون به بازار آمده‌اند، همه از عمر باتری آن‌ها شگفت‌زده هستند و به نظر می‌رسد که حتی خود مسئولان اپل هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. یکی از مدیران این شرکت اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که آن‌ها تصور می‌کردند شاخص عمر باتری خراب شده و برای همین کاهش درصد شارژ را نشان نمی‌دهد.

وب‌سایت Tom’s Guide که اخیرا آزمایش‌هایی روی باتری مک‌بوک پرو M1 انجام داده و به طول عمر ۱۶ ساعت و ۲۵ دقیقه رسیده، به سراغ «باب بورچرز»، معاون ارشد بازاریابی اپل رفته و با او مصاحبه کرده است. آقای بورچرز می‌گوید: «وقتی اولین دستگاه را دیدیم و نشستیم تا چند ساعت آن را امتحان کنیم، متوجه شدیم که درصد باتری تکان نخورده است. با خودمان گفتیم ‘ای بابا، حتما باگی پیش آمده و شاخص باتری خراب است.’ ولی تیم میلت، معاون معماری پلتفرم اپل که در اتاق حضور داشت خندید و گفت ‘نه، باید همین طوری باشد’ و این اتفاق شگفت‌آوری بود.»

معاون بازاریابی اپل می‌گوید دستاورد اصلی، ارائه عمر باتری بالا همزمان با تامین قدرت موردنیاز برای اجرای برنامه‌های اینتل با Rosetta 2 بوده است. ما این بود که عمر بالای باتری همزمان با ارائه توان کافی برای اجرای اپلیکیشن‌های اینتل تحت Rosetta 2 در دسترس بود

معاون معماری پلتفرم اپل، میلت می‌گوید: «ما سال‌ها قبل از حرکت به سمت اپل سیلیکون پروژه کوچکی را شروع کردیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم نسل دوم Rosetta را به نحوی ارائه کنیم که امکان دستیابی به این قابلیت را برایمان فراهم سازد و معتقدیم که این برنامه بخش بزرگی از ماجرای مهاجرت به اپل سیلیکون بود.»

با توجه به شایعاتی که درباره آینده تراشه‌های اپل سیلیکون به گوش می‌رسد، اپل احتمالا به دنبال اهداف بزرگی چه از نظر طراحی‌های جدید و چه حتی شاید دستیابی به گروه گیمرها باشد. فراموش نکنیم که بسیاری از مهندسان اپل خودشان گیمرند. میلت در این باره می‌گوید: «البته می‌توانید بعضی از اعضای تیم GPU را تصور کنید که می‌گویند ‘بهتر نمی‌شد اگر گروه بزرگ‌تری از گیمرهای جدی هدف محصولاتمان قرار می‌گرفتند؟’ طبیعی است که چنین ایده‌هایی را بررسی کنیم و با تیم توسعه Metal و سایر توسعه‌دهندگانمان در ارتباط باشیم. ما عاشق چالشیم.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.