کمپانی فراری یک کمپانی خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای اسپرت و
سوپر اسپرت فعالیت می کند. فراری ۳۳۵ اسپرت اسپایدر اسکالیه تی محصولی از این کمپانی خودروسازی
ایتالیایی است که به عنوان گران ترین خودروی جهان شناخته می شود. پرشین وی این بخش از اخبار خودرو
را به معرفی فراری ۳۳۵ اسپرت اسکالیه تی مدل ۱۹۵۷ اختصاص داده است.
این ساخته کمیاب فراری در حالی به این قیمت نجومی حراج شد که قیمت اولیه ای برابر با ۲۲ میلیون
و ۳۰۰ هزار یورو برای آن در نظر گرفته شده بود اما در عرض تنها ۱ دقیقه، قیمت های پیشنهادی
به مرز ۲۹ میلیون یورو رسید و در نهایت، پس از گذشته تنها ۱۰ دقیقه از آغاز حراج، به قیمت
۳۲ میلیون یورو چکش خورد.
گرانقیمت ترین خودرو حال حاضر دنیا، سابقه حضور در سری رقابت های ۱۲ ساعته سبرینگ سال ۱۹۵۷ را دارد که
البته در آن رقابت، نتوانست به جایگاهی بهتر از ششم دست یابد.
این فراری ۳۳۵ با دستیابی به سرعت ۲۰۳٫۰۱۵ کیلومتر در ساعت، اولین خودرویی است که موفق به عبور از مرز
سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در سری رقابت های ۲۴ ساعته لُمان شده و البته، سابقه نایبقهرمانی در رقابت های
میلیهمیلیا را در کارنامه خود دارد.
این خودرو همچنین مرکب سِر استرلینگ ماس افسانه ای در گرنپری ۱۹۵۸ کوبا بوده، دوئتی تکرارناشدنی که به قهرمانی در
این رقابت جایزه بزرگ انجامید.
لازم به ذکر است فراری ۳۳۵ اسپرت اسپایدر اسکالیهتی دارای یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی تیپو ۱۴۰ به حجم ۴٫۱
لیتر و قدرت ۴۰۰ اسببخار است.
تنها ۵۹۹ نفر می توانند اتومبیل فراری جدید را در اختیار داشته باشند. ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت جدید ترین
مدل فراری از نسل ۵۹۹ ها است که با ۱۲ سیلندر ۱۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.
مدل GTO بهینه شده مدل GTB است که این شرکت در سال ۲۰۰۶ بیرون داد. GTO یا Gran Tourismo Omologata
ماشینی با مشخصات کاملا مسابقه ای بر اساس اتومبیلهای فرمول یک است که تحت استاندارد یورو پنج طراحی
و ساخته شده است. سرعت صفر تا ۱۰۰ آن طبق تستهای جاده ای ۳٫۳۵ ثانیه برآورد شده است.
پتانسیل ماشین ۶۷۰ اسب بخار است که نسبت به وزن آن (۱۴۴۵ کیلو گرم) می توان ۲٫۲۳ کیلوگرم را به ازای
هر اسب بخار تصور کرد که چینش فنی مناسب بدنه و موتور را می رساند و سرعت آنرا در تاپ ترین سطح به
۳۳۵ کیلومتر (۲۰۸ مایل ) می رساند.
کنترل الکترونیکی و دستی اتومبیل فوق العاده بوده و ترمزهای نسل دوم کربن- سرامیک قدرت مانور زیادی
را به راننده در مواقع لازم می دهد.ترمزهای کربنی – سرامیکی در مجموع سبکی و عملکرد بهتر را با امنیت
بالاتر به ارمغان آورده است. ویژگی آیرودینامیکی جدید در ترمزها کارایی و خنکی ترمز را نشان می دهد.
تایرهای جلو پهن تر ساخته شده (توسط میشلن) که رانندگی در جاده های عریض را لذت بخش تر می کند.
مانند بازی رایانه ای Need for Speed راننده با داشتن مهندسی مسابقه مجازی (VRE) اطلاعات مربوط به
سرعت و … را راحت تر دیده و در اختیار دارد. سوپاپهای V مانند قدرت ۱۲ سیلندر ماشین را با زوزه ای دلنشین
در وسط جاده به گوش می رساند. دو مدل قدیمی از سری GTO ها یعنی مدل ۲۵۰ (۱۹۶۲) و (۱۹۸۴) اکنون
برای کلکسیون داران بسیار محبوب و گرانقیمت شده است.
سرعت صفر تا ۱۰۰ آن طبق تستهای جاده ای ۳٫۳۵ ثانیه برآورد شده است.پتانسیل ماشین ۶۷۰ اسب بخار است
که نسبت به وزن آن (۱۴۴۵ کیلو گرم) می توان ۲٫۲۳ کیلوگرم را به ازای هر اسب بخار تصور کرد که چینش فنی
مناسب بدنه و موتور را می رساند و سرعت آنرا در تاپ ترین سطح به ۳۳۵ کیلومتر (۲۰۸ مایل ) می رساند.
منبع : عصر خودرو، عصر ایران