یوتوب در رویداد سالانه خود اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و شرکتهای رسانهای پرداخت کرده است. این خبر درحالی اعلام میشود که این پلتفرم متعلق به گوگل بیستمین سالگرد تأسیس خود را جشن میگیرد. این شرکت همچنین از ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی خود برای محتواسازان رونمایی کرد.
یوتوب میگوید بخش زیادی از این جهش درآمدی به دلیل افزایش چشمگیر تماشای ویدیوها از طریق تلویزیونهای هوشمند بوده است. طبق گزارش یوتوب، تعداد کانالهایی که درآمد سالانه آنها از طریق نمایش در تلویزیونها از مرز ۱۰۰ هزار دلار عبور کرده، نسبت به سال گذشته میلادی ۴۵ درصد رشد داشته است.
پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار در یک دوره چهار ساله، جهش بزرگی را نسبت به رقم ۷۰ میلیارد دلاری که سال گذشته برای دوره سهساله (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴) اعلام شده بود، نشان میدهد. این پلتفرم که در آوریل ۲۰۲۵ بیست ساله شد، اکنون میزبان بیش از ۲۰ میلیارد ویدیو شامل موسیقی، پادکست و ویدیوهای کوتاه است و با سرمایهگذاری روی هوش مصنوعی، به دنبال تقویت جایگاه خود در دنیای رسانه است.
یوتوب در رویداد سالانه خود با نام Made on YouTube که در نیویورک برگزار شد، از چند قابلیت جدید مبتنیبر هوش مصنوعی برای بخش Shorts نیز رونمایی کرد. این ابزارها به تولیدکنندگان محتوا کمک میکنند تا فرایند ساخت ویدیو را سادهتر کنند.
یکی از ویژگیهای جالب جدید قابلیت تدوین خودکار است که به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد ویدیوهای خام خود را با کمک هوش مصنوعی به کلیپهای تدوینشده همراه با موسیقی، ترنزیشن و صداگذاری تبدیل کنند.
علاوهبراین، ابزار جدید دیگری امکان تبدیل دیالوگهای ویدیوهای واجد شرایط به یک قطعه موسیقی را فراهم میکند تا بتوان از آن در ویدیوهای کوتاه استفاده کرد. همچنین اعلام شد که جدیدترین مدل تولید ویدیوی هوش مصنوعی گوگل (Veo 3) نیز با بخش ویدیوهای کوتاه یوتوب یکپارچه خواهد شد.