گوگل دستیار هوش مصنوعی Gemini را به کروم آورد

دیجیاتو جمعه 28 شهریور 1404 - 09:41
کاربران کروم بدون پرداخت هزینه یا اشتراک، می‌توانند وظایفی مثل خرید اینترنتی یا رزرو رستوران را با کمک Gemini انجام دهند. The post گوگل دستیار هوش مصنوعی Gemini را به کروم آورد appeared first on دیجیاتو.

گوگل در جدیدترین اقدام خود، هوش مصنوعی جمینای (Gemini) را به مرورگر کروم اضافه کرده است. این قابلیت بدون نیاز به اشتراک پولی برای کاربران مک و ویندوز ارائه می‌شود.

گام جدید گوگل به‌نوعی برای رقابت با مرورگرهای مجهز به هوش مصنوعی برداشته شده است. این شرکت اعلام کرده که سرویس Gemini از امروز در دسترس کاربران آمریکایی مرورگر کروم قرار گرفته است و برخلاف گذشته، نیازی به پرداخت هزینه اشتراک نیست.

جمینای در گوگل کروم

به گفته «شارمین دی‌سیلوا» مدیر محصول کروم، گوگل در ماه‌های آینده قصد دارد قابلیتی را اضافه کند که Gemini بتواند وظایف تکراری و خسته‌کننده را به جای کاربر انجام دهد. این وظایف شامل خرید از روی لیست ایمیل، تغییر زمان تحویل کالا، رزرو وقت آرایشگاه یا رستوران و موارد مشابه خواهد بود.

گوگل برای کارهای حساس یا غیرقابل بازگشت، نقاط کنترل ویژه‌ای را در نظر گرفته است، اما هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه این قابلیت اعلام نکرده است.

در کنار این تغییرات، Gemini در کروم به سرویس‌های Workspace، یوتوب، مپس و تقویم گوگل نیز متصل می‌شود. به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند نه‌تنها اطلاعات مرتبط را روی صفحه خود پیدا کنند، بلکه اقدامات لازم را نیز مستقیم از طریق مرورگر انجام دهند. دی‌سیلوا تأکید کرده که بخش سازمانی برای کروم اهمیت زیادی دارد و این ادغام می‌تواند ابزار مفیدی برای شرکت‌ها باشد.

کاربران دسکتاپ همچنین قادر خواهند بود با استفاده از جمینای تب‌های مختلف را مقایسه کرده، اطلاعات را خلاصه‌سازی کنند و حتی صفحات بسته‌شده قبلی را بازیابی نمایند. به‌عنوان مثال اگر فردی در حال جستجو فعالیت‌های تیمی باشد، دیگر نیازی به باز نگه‌داشتن تب‌ها ندارد و می‌تواند روز بعد از Gemini بخواهد همان صفحات را دوباره نمایش دهد.

در موبایل نیز، کاربران اندروید اکنون می‌توانند کل محتوای یک صفحه را با Gemini به اشتراک بگذارند و پرسش‌های عمیق‌تری مطرح کنند. کاربران آیفون هم به‌زودی از طریق اپلیکیشن کروم به این .دستیار دسترسی خواهند داشت.

این تغییرات بخشی از رقابت گسترده بین شرکت‌ها برای عرضه مرورگرهای هوشمندتر است. آنتروپیک سال گذشته قابلیت «Computer Use» را برای کلود معرفی کرد، OpenAI نیز با ابزار «Operator» و سپس ترکیب آن با سرویس «Deep Research» به میدان آمد. علاوه‌برآن، پلتفرم Perplexity مرورگر «Comet» را عرضه کرده و شرکت Atlassian هم با خرید 610 میلیون دلاری استارتاپ سازنده مرورگر هوشمند «Dia»، به این رقابت پیوسته است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.