ورود بیمه‌های تکمیلی به عصر دیجیتال؛ پرداخت غیرحضوری هزینه‌های دارویی ممکن می‌شود

دیجیاتو سه شنبه 01 اسفند 1402 - 17:37
به گفته قائم‌مقام بیمه مرکزی، سهم بیمه تکمیلی از صورت‌حساب دارو نیز به صورت پیامکی به بیمه‌گذار ارسال می‌شود. The post ورود بیمه‌های تکمیلی به عصر دیجیتال؛ پرداخت غیرحضوری هزینه‌های دارویی ممکن می‌شود appeared first on دیجیاتو.

تمامی شرکت‌های بیمه تکمیلی درمان مکلف شدند از اول اسفند، امکان پرداخت غیرحضوری هزینه‌های درمان در بخش دارو را فراهم کنند.

«مجید مشعلچی فیروزآبادی»، قائم‌مقام بیمه مرکزی در گفتگو با صداوسیما اعلام کرد که از امروز تمام شرکت‌های بیمه تکمیلی درمان مکلف شدند، امکان پرداخت غیرحضوری هزینه‌های درمان در بخش دارو را فراهم کنند. سهم بیمه تکمیلی از صورت‌حساب دارو نیز به‌صورت پیامکی به بیمه‌گذار ارسال می‌شود.

او در این باره توضیح داد که اگر پیامکی برای بیمار ارسال نشود، یعنی اطلاعات او به دست بیمه نرسیده و باید مسیر کاغذی برای دریافت هزینه بیمار طی شود.

او همچنین افزود: «اگر مبلغ کسرشده از سوی داروخانه با سهم بیمه تکمیلی مغایر باشد، بیمه‌شده می‌تواند با بارگذاری اطلاعات روند پیگیری را ادامه دهد. اگر بین اسنادی که بیمار پرداخت کرده و آن مبلغی که در پیامک آمده، مغایرتی وجود دارد، از همان راهی که در پیامک ذکرشده، باید اطلاعات مربوط به آن اسناد را باید بارگزاری کنند.»

«علی استادهاشمی»، رئیس کل بیمه مرکزی نیز در همین راستا در نمایشگاه مطبوعات و رسانه اعلام کرد: «بحث نسخ الکترونیک نزدیک به ۲ سال است که بین بیمه‌گرهای پایه، وزارت بهداشت، بیمه‌های تکمیلی و بیمه مرکزی درحال انجام است. اکنون بعد از فراز و فرودهای متوالی برنامه این است که با آغاز اسفندماه نیاز نباشد مردم برای پرداخت هزینه‌های دارو، نسخ فیزیکی را به بیمه‌های تکمیلی ارائه دهند.»

ورود بیمه تکمیلی به فرایند پرداخت آنلاین بعد از بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند اتفاق خوبی در زمینه سلامت الکترونیک تلقی شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.