۳۲ هزار قطعه طیور بومی در شادگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند

خبرگزاری مهر یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 15:26
اهواز ـ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان از واکسیناسیون رایگان ۳۲ هزار و ۵۲۱ قطعه طیور بومی در شادگان علیه بیماری نیوکاسل طی سال گذشته خبر داد.

معین حمزه پور علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آنجا که این بیماری درمان قطعی ندارد، تنها راه مقابله با آن، تقویت سیستم ایمنی از طریق واکسیناسیون و مدیریت بهداشتی است.

وی افزود: طرح‌های واکسیناسیون طیور بومی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس، حفظ جمعیت پرندگان بومی و در نهایت حمایت از اشتغال پایدار روستایی اجرا می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان ادامه داد: با اجرای طرح واکسیناسیون طیور از تلفات و ضایعات تولید و خسارت های ناشی از مرگ و میر طیور در روستاها جلوگیری شده و موجب بالا بردن بهداشت عمومی و محیط زیست خواهد شد.

حمزه پور علوی در پایان گفت: نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌هایی است که در صورت عدم واکسیناسیون در گله‌های طیور صنعتی و یا طیور بومی منجر به رخداد بیمای با تلفات بالا و انتشار عامل بیماری و تحمیل خسارت در صنعت طیور شهرستان شادگان خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.