ادعای ارتش آمریکا درباره حمله به تاسیسات آب ایران

همشهری آنلاین جمعه 22 خرداد 1405 - 08:32
ارتش آمریکا ادعا کرد که در حال بررسی گزارش‌ها درباره حمله به تاسیسات آب آشامیدنی در سواحل جنوبی ایران، نزدیک تنگه هرمز است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه موسوم به سنتکام در گفت وگو با شبکه سی بی اس نیوز مدعی شد که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر حمله هوایی آمریکا به یک تاسیسات آب در جنوب ایران در روز چهارشنبه است.

«کاپیتان تیم هاوکینز» سخنگوی سنتکام به شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت: «ما از این گزارش‌ها مطلع و در حال بررسی آنها هستیم.»

بامداد روز چهارشنبه صدای چندین انفجار از جزیره قشم، سیریک، جاسک و بندرعباس به گوش رسید که در اثر یکی از این حملات آمریکا دو مخزن آب در بخش بمانی سیریک را هدف قرار داد.

در پی این حمله، جریان آب آشامیدنی شهر کوهستک و ۱۰ روستای بخش بمانی به‌طور کامل قطع شد و بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق در اوج گرمای تابستان با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.

شهرستان سیریک هرمزگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: حملات بامداد چهارشنبه آنچه را که به‌نظر می‌رسد یک تاسیسات آب آشامیدنی در سواحل جنوبی ایران، نزدیک تنگه هرمز بوده، نابود کرد.

همزمان با این حملات، سنتکام در پیامی اعلام کرد که در نزدیکی تنگه هرمز «با مهمات دقیق از جنگنده‌های نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا» حملاتی انجام داده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.