آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:05
کوچ ۳۰ هزار نفره عشایر خراسان شمالی به سمت مناطق قشلاقی از امروز آغازشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر مناطق ییلاقی شمالآغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی شهرستان‌های شیروان و بجنورد کوچ پاییزه خود به سمت مناطق قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان را آغاز کردند. 
روشن ضمیر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کوچ ایمن عشایر انجام شده است افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شده و نیرو‌های این اداره کل نیز در مسیر کوچ مستقر هستند.
وی گفت: همچنین هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ناوگان مورد نیاز برای آبرسانی سیار به عشایر در مسیر کوچ انجام و آب مورد نیاز عشایر و دام‌ها تامین شود.
عشایر استان با تولید ۳۰ درصد گوشت استان را تامین می‌کنند.
مسیر‌های کوچ عشایر استان شامل سه ایلراه اصلی شمالی، جنوبی و میانی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.